ارائه پیشنهاد تسهیلات برای بانوان عضو هیئت علمی دانشگاه ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: حدود ۲۷.۴ درصد جذب دانشگاه‌ها در سال گذشته مربوط به بانوان بوده، ارائه تسهیلاتی با موضوع بیمه و ارتقای اعضای هیئت علمی بانوان بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۳۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، با اشاره به راهبرد کلان ۳ و ۴ نقشه مهندسی فرهنگی کشور و اقدام ۱۵-۲، ۱۶-۵، ۱۶-۸ و اقدام ۱-۳ سند دانشگاه اسلامی، پیشنهاداتی در خصوص اهتمام به وضعیت بانوان متأهل که به عنوان عضو هیأت علمی در فضای دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند، ارائه کرد که مقرر شد موارد مورد توسط دستگاهها مورد بررسی قرار گیرد.

در همین زمینه محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: حدود ۲۷.۴ درصد جذب دانشگاه‌ها در سال گذشته مربوط به بانوان هست و می‌توان با برگزاری جلسات کارشناسی اقدام به ارائه تسهیلاتی برای موضوع بیمه و ارتقای اعضای هیئت علمی آنها داشت.

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: می‌توان در افزایش سقف جذب و تبدیل وضعیت بانوانی که به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاهها مشغول به فعالیت هستند اقداماتی صورت داد تا فرصت کافی برای تربیت فرزند نیز داشته باشند.

در پایان مقرر شد پیشنهادات موجود جهت بررسی کارشناسی به وزارت علوم ارجاع شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار