ارائه ۴۶میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی دزفول

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: در سال گذشته ۴۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش این اداره ارائه شده است.

سعید ایثاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۹۳ نفر از مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی تسهیلات خود اشتغالی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: میزان این تسهیلات به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال بوده و در مجموع ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی به این افراد پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی دزفول تصریح کرد: این تسهیلات که از طریق اعتبارات سازمان بهزیستی تأمین می‌شود به زنان سرپرست خانوار، معلولان و اعضای زیر مجموعه پرونده زنان سرپرست خانوار برای ایجاد شغل ارائه شده است.

ایثاری با اشاره به استقبال زنان سرپرست خانوار از طرح‌های بازتوانی، گفت: تلاش ما این است که این اشتغال‌ها موفق باشد و به توانمندسازی خانوار منجر شود ضمن اینکه در سال گذشته اشتغال‌های موفقی نیز به انجام رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه کار به ۲۴ نفر از مددجویان بهزیستی دزفول ارائه شده است، عنوان کرد: این سرمایه کار به صورت بلاعوض بوده و به مددجویان فعال در زمینه خیاطی، آرایشگری، فروشندگی و قالیبافی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی دزفول در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دزفول به مناسبت چهارم خرداد در حسینیه ثارالله، بیان کرد: اداره بهزیستی شهرستان دزفول در راستای معرفی توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره اقدام به راه اندازی غرفه در محل این نمایشگاه کرده است.

ایثاری توضیح داد: محصولات این غرفه‌ها تولیدات گروه‌های همیار دفتر زنان اداره بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست هستند که از وام‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی اداره بهره برده‌اند.

وی از عموم مردم دعوت کرد که در راستای مشاهده و خرید محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی، از غرفه‌های اداره بهزیستی در این نمایشگاه بازدید کنند.

به گزارش مهر، اداره بهزیستی دزفول دارای ۷ هزار پرونده مددجویی و توان‌خواهی است.

اخبار استان اخبار