ارتقاء مهارت نیروی انسانی با برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار استان اخبار

ارتقاء مهارت نیروی انسانی با برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: حدود 110 هزار نفر ساعت آموزش به منظور صیانت از نیروی کار وارتقاء مهارت نیروی انسانی شاغل در صنایع و صنوف استان برگزار شد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری حدود 110 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در استان اظهار داشت: این میزان آموزش برای یک هزار و 15 نفر در بیش از ۹۰ حرفه مهارتی از قبیل؛ دوره های اپراتور جرثقیل، اطفاء حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک های مدیریت و سرپرستی، روانشناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی برگزار گردید.

وی تصریح کرد: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آن ها همگام با فناوری های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می گردد.

سواعدی از صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی خواست به منظور ارتقاء سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی تعامل و همکاری بیش تری نشان دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اذعان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آمادگی ارائه انواع آموزش های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

اخبار استان اخبار