اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان اعلام شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان اعلام شود

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: مقرر بود ۱۰۰ جوان تحصیل‌کرده منطقه جایگزین کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان شوند که تاکنون انجام نشد و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرچه سریع‌تر این موضوع را طبق وعده داده شد پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، بیش از 18 ماه از برگزاری آزمون استخدامی در شرکت سیمان خوزستان سپری می‌شود ولی هنوز خبری از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نیست.

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص حل مشکل آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان قول مساعد داده بودند اما تا امروز علی‌رغم تذکرهای کتبی، شفاهی و مذاکره‌های حضوری نتیجه‌ای حاصل نشده است و این شیوه مدیریت به اعتماد عمومی جامعه آسیب می‌زند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس عنوان کرد: شرکت سیمان خوزستان در سال ۹۵ پیگیر بود که تعدادی از نیروهای خود را از طریق طرح مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته کند که به دلیل سخت بودن کار در این شرکت و حفظ حقوق کارگران برای تسریع این موضوع کمک کردیم و بالغ‌بر ۲۰۰ نفر از شرکت سیمان بازنشسته شدند.

وی افزود: مقرر بود ۱۰۰ جوان تحصیل‌کرده منطقه جایگزین کارگران بازنشسته شوند که تاکنون انجام نشد و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرچه سریع‌تر این موضوع را طبق وعده داده شد پیگیری کند. در حال حاضر نیز شرکت سیمان به نیروی جوان و کارگر جدید نیازمند است زیرا فشار کار بر روی کارگران دیگر تقسیم‌شده است و بهره‌وری را کاهش می‌دهد.

محمدیان با اشاره به ظلم دیگر شرکت سیمان خوزستان به کارگران بازنشسته، اظهار کرد: حق بیمه بهره‌وری که در طول سال از فیش حقوقی کارگران کسر می‌شود در پایان دوره بازنشستگی به آن‌ها پرداخت نشد به‌طور آشکار حقوق کارگران زحمت‌کش ضایع شد.

وی افزود: شستا یک مجموعه بی دروپیکر است که دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری در خصوص آن داشته باشند و از طریق طرح تحقیق و تفحص در مجلس این موضوع را به‌طور ویژه پیگیری می‌کنیم.

حذف حق بدی آب‌وهوا از فیش حقوقی کارگران

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس با اشاره به شرایط نامساعد جوی و گرمای هوا در خوزستان، عنوان کرد: بنابر اعلام برخی کارگران شرکت سیمان آیتم بدی آب‌وهوا از فیش حقوقی این کارگران حذف شده است که یک ظلم و خیانت آشکار به کارگران است و باعث نارضایتی برای جامعه کارگری به مردم شده است.

محمدیان با اشاره به اهمیت تحقیق و تفحص درخصوص شرکت سیمان، اظهار کرد: شرکت سیمان که در زیرمجموعه شستا است به دلیل سهم‌خواهی یک عده اندک که همه منافع شرکت را برای خود می‌خواهند آشکارا حق کارگران را ضایع می‌کند و از تمام ابزارهای قانونی برای گرفتن حق کارگران استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: شرکت سیمان خوزستان تاکنون دفاتر خود را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی شهرستان و استان قرار نداده است و در جلسه هفته گذشته با بازرسی استان و نماینده کارگران بازنشسته این موضوع مطرح شد که باید حق قانونی کارگران محاسبه و پرداخت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار