استخدام سه هزار نخبه در انجمن نفت ایران

دسته ها: اخبار

استخدام سه هزار نخبه در انجمن نفت ایران

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت به اهمیت بازیابی توان انجمن نفت ایران و دمیدن روح جدیدی از آیین نامه‌ها و نیروهای جدید به آن اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده بزودی انتخابات این انجمن به شکل رسمی برگزار و اعضا انتخاب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا مقدم در جلسه هم اندیشی تعدادی از نخبگان دانشگاهی با کارگروه ارتقای ساختار و منزلت انجمن نفت ایران با اشاره به سابقه نفت در ایران و اهمیت آن سالها قبل از صنعتی شدن نفت، اظهار کرد: نفت و صنعت نفت از آمریکا شکل گرفته و به شکلی گسترده در کل دنیا ریشه دوانده است، اما در این دوران نفت برای دربار ایران ناشناخته بود و بدون آگاهی از فواید آن، این ماده را ماده‌ای بدبو و دست و پاگیر می‌دانستند که در ازای مبالغی بسیار محدود به خارجی‌ها فروخته می‌شد.وی با بیان این که نفت در دنیای امروز پیشران صنعتی کشورها شده است، گفت: با شکل گیری این توسعه صنعتی، کشورها به دو گروه کشورهای پیشتاز در صنعت نفت و کشورهای مصرف کننده خدمات صنعتی بدل شدند. کشورهای پیشتاز قدرت طراحی محصول و قدرت بازار را در دست گرفتند و کشورهای دیگر به نحوی دنباله روی آنها شده‌اند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به پیشتازی کشورهایی مثل آمریکا در عرصه‌های مختلف صنعت نفت، خاطرنشان کرد: این کشورها از سالها قبل از انقلاب ما و شاید همزمان با شکل گیری اولیه انجمن نفت ایران، اقدام به شکل گیری انجمن‌های نفت کردند و بسیاری از آنها نظیر IPI تا امروز اعتبار جهانی دارند و سیاستگذاری‌ها و استانداردهای صنعت نفت دنیا را شکل داده و تائید می‌کنند.
مقدم با اشاره به فعالیت انجمن نفت ایران در قبل از انقلاب و تلاش‌هایی که داشته است، گفت: این مجموعه پس از انقلاب تا اوایل دهه ۶٠ متوقف شد و تحت تاثیر فضای جامعه قرار گرفت و نتوانست به عملکرد اصلی خود برسد.
وی با بیان این که انجمن‌های نفت ویژگی مستقلی دارند و نباید آنها را با فضای سیاسی درگیر کرد، گفت: با توجه به این که صنعت نفت در کشور ما دولتی است، انجمن نفت هم تحت تاثیر همین شرایط قرار گرفته و همین موضوع موجب ضعف عملکرد این مجموعه شده است و همه می‌دانند که این برخورد سیاسی با نفت، ظلم به این صنعت پیشرفته و پرتلاش است و ما را نسبت به کشورها و انجمن‌های آن سوی دنیا عقب می‌راند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به دیدگاه وزیر نفت در مورد بازیابی توان انجمن نفت ایران و اهمیت دمیدن روح جدیدی از آیین‌نامه‌ها و نیروهای جدید به آن گفت: اعضای اصلی این انجمن تاکنون انتصابی بودند و با هماهنگی انجام شده بزودی انتخابات این انجمن به شکل رسمی برگزار و اعضا در جریان یک انتخابات، برگزیده می‌شوند.
مقدم با اشاره به فضای تحریم‌ها و محدودیتهایی که برای صنعت نفت ما به وجود آورده است، گفت: با تدوین آیین‌نامه‌های جدید و استفاده و همکاری با نخبگان و دانشگاهیان می‌توانیم انجمن نفت را فعال کرده و از پتانسیل‌های آن استفاده کنیم.
وی به جذب سه هزار نفر نخبه در قالب این انجمن اشاره کرد و گفت: رقابت کردن با قدرتهای جهانی و طرف حساب قرار گرفتن API ایران با IPI آمریکا یک حرکت جهادی می‌خواهد و ما باید به صورت جهادی کار کنیم.

اخبار