استخدام 30 هزار معلم حق‌التدریس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: برای نخستین بار در ایران بر اساس مصوبه مجلس 30هزار نفر از افراد مجرب به عنوان حق‌التدریس وارد سیستم آموزش و پرورش استان شدند.

محمد تقی‌زاده با اشاره به طرح اجرایی شدن پیش دبستانی برای نخستین بار در استان اظهار کرد: با توجه به دو زبانه بودن جمعیت استان طرح جذب پیش دبستانی در برخی مناطق استان به 100 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود آمار زیاد بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم استان مقرر شد به منظور توسعه پیش دبستانی تامین مالی شود و مشکل غذا و برخی تجهیزات دانش‌آموزان حل شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش خوزستان خوزستان تاکید کرد: برای نخستین بار در ایران بر اساس مصوبه مجلس 30هزار نفر از افراد مجرب به عنوان حق‌التدریس وارد سیستم آموزش و پرورش استان شدند.

تقی‌زاده با بیان اینکه تغییراتی که در حوزه آموزش و پرورش استان اتفاق افتاد در هیچ کدام از استان‌های همجوار اتفاق نیفتاده است گفت: تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی در استان اتفاق افتاد رتبه علمی استان را نیز تغییر داد.

وی تشریح کرد: اکنون ارتقاء رتبه علمی که استان کسب کرد طی سالیان گذشته در استان اتفاق نیامده بود.

تقی‌زاده تاکید کرد: شاخص و اولویت آموزش و پرورش استان حل مسائل و مشکلات پیش دبستانی است که در صورت حل شدن منطقی آنها مشکلات دیگر ما نیز حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با ابراز تاسف از اینکه شاخص ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش فقط بر اساس امتحانات پایانی دانش آموزان متوسطه و کنکور است توضیح داد: در سال گذشته در برخی از مناطق مثل شادگان و سردشت بیش از 25 نفر و در شهر‌های بهبهان و دزفول بیش از 29 در رشته پزشکی دانشگاه سراسری پذیرفته شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار