استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل خانگی

معاون توسعه اشتغال وزیر کار از فرآیند تصویب توسعه مشاغل خانگی در ستاد اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: وزارت کار با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای مشاغل خانگی در ۹ استان کشور را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عیسی منصوری، معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با جهاد دانشگاهی درباره ایجاد 20 هزار شغل خانگی، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی موجب تسهیل روند ایجاد شغل مخصوصاً‌ مشاغل خانگی خواهد شد که در این باره همکاری‌ها به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی افزود:‌پیش از این توسعه مشاغل خانگی و افزایش آن به صدور مجوز وابسته بود و هر زمان که میزان وام‌ها کاهش پیدا می‌کرد، میزان اشتغال در این بخش نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: فرآیند حمایت ویژه از مشاغل خانگی در ستاد ملی به تصویب رسیده که همکاری با جهاد دانشگاهی یکی از موضوعات مصوب در ستاد بوده است، بنابراین تا به نتیجه رسیدن این فرآیند مفاد قرارداد همکاری را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت توسعه مشاغل خانگی و همکاری با جهاد دانشگاهی، اعتبارات تخصیص‌یافته هدفمند خواهد شد،‌ گفت: جهاد دانشگاهی تمام ظرفیتش را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است تا در چارچوب طراحی شده مشاغل خانگی توسعه یابد.

منصوری گفت: این تفاهمنامه محدود به پروژه‌های محدود نیست و در آینده سایر فرصت‌های شغلی دنبال و پیگیری خواهد شد تا در دستیابی به اهداف دو طرف همکاری‌های جدی داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار