اشتغالزایی برای جوانان از طریق استارت‌آپها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید حمایت از استارت‌آپها و کسب و کارهای نو و اینترنتی را از جمله اولویتهای این صندوق عنوان کرد و گفت: توسعه استارت‌آپها به اشتغالزایی برای جوانان و ایجاد فرصتهای شغلی جدید کمک می‌کند.

اصغرنوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بعضی از بخشها ظرفیتهای شغلی بسیاری نهفته که با ورود استارت‌آپها به این بخشها، این ظرفیتها شناسایی شده و موجب اشتغالزایی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهای صندوق این بوده که از کسب و کارهای اینترنتی و نوپا حمایت کرده است از این رو استارت‌آپهایی که به حوزه اینترنت اشیا یا توسعه بازار کالاهای ایرانی و تامین مالی ورود کرده‌اند، حمایت کرده‌ایم.

به گفته نوراله زاده صندوق کارآفرینی امید با توجه به نقش موثری که استارت‌آپها در بهبود زندگی مردم و توسعه خدمات از خود نشان داده‌اند حمایت از ایده‌های خلاقانه و نو برای خلق فرصتهای کارآفرینی را در دستور کار قرار داده است.

پرداخت تسهیلات به ۱۱۰ طرح استارت‌آپی 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: به موجب این تفاهم‌نامه حدود ۱۸۵ طرح استارت آپی توسط وزارت ارتباطات به ما معرفی شده که از این تعداد به ۱۱۰ طرح تسهیلات داده شده و در قبال پرداخت تسهیلات تضامین لازم اخذ شده است.

وی در ادامه از حمایت ۲۳ هزار طرح در حوزه مشاغل روستایی و عشایری طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص یافته که منجر به ایجاد و تثبیت ۶۷ هزار فرصت شغلی برای روستاییان و عشایر شده است.

ماندگاری ۹۲ درصد مشاغل خانگی 

به گفته نوراله زاده ۹۲ درصد مشاغل ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی ماندگار شده و تنها شش درصد تعطیل شده‌اند و عمده تسهیلات پرداختی هم به صنایع دستی، فرش و گلیم، صنایع روستایی و بوم‌گردی اختصاص یافته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان از برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که به مدت ۴ روز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه برگزار می‌شود ۱۸۰ واحد تولیدی که دارای طرح‌های قابل توجیه و دریافت کننده تسهیلات بانکی بوده‌اند در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، طی سال گذشته ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده و برای ۲۷۰ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی مجوز صادر شده است.سقف تسهیلات فردی برای متقاضیان مشاغل خانگی پیش از این  ۲۰ میلیون تومان بود که اخیرا به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار