اشتغالزایی در خوزستان کار سختی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغالزایی در خوزستان کار سختی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بیش از ۵۵ جلسه کارگروه کمیته فنی و ۲۷ جلسه کمیته اشتغال شهرستانی برگزار شده اما باید گفت اشتغالزایی جدید در خوزستان کار سختی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرینی مقدم شامگاه شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با بیان اینکه تمام توان و ظرفیت خود را برای اشتغالزایی در استان به کار گرفتیم، اظهار کرد: بیش از ۵۵ جلسه کارگروه کمیته فنی و ۲۷ جلسه کمیته اشتغال شهرستانی در استان برگزار شده است اما باید گفت اشتغالزایی جدید به ویژه در خوزستان سخت بوده از این رو حمایت و حفظ اشتغال موجود را کمک به استان است.

بحرینی مقدم در خصوص آبزی پروری در چوئبده بیان کرد: بر اساس قانون برای پرداخت آب بهای آبزی پروران شوری آب ملاک قرار داده شده و اگر شوری آب بالای ۱۰ ppt باشد، مشمول پرداخت نمی شود که در حال حاضر عملا ۲.۵ برابر این میزان است؛ در چوئبده نظر بر این شده تا آب بهایی اخذ نشود و آب از دریا بگیرند.

وی با اشاره به کاهش درخواست در مجتمع پرورش ماهی آزادگان و شهید احمدیان از ۵ درصد به یک درصد گفت: بر اساس قانون فعالیت های تکثیر و پرورش ماهی آبزیان دریایی و لب شور که از منابع آب های شور و لب شور سطحی با میزان شوری بیش از ۱۰ گرم در لیتر استفاده می کنند، از پرداخت آب بهاء و حق اشتراک معاف هستند.

بحرینی مقدم در پایان یادآور شد: افزایش تنوع گونه ای و پرورش گونه هایی مثل تیلاپیا، کپور هندی و سیپاس که البته اعتبارات اندک ۱۰۰ میلیون تومانی برای تحقیقات در خصوص این گونه ها تأمین نشد.

معاون بهره برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: چون در رودخانه کارون از طریق سازه های ایجادی، تنظیم و کنترل آب انجام می شود، شیلات مشمول پرداخت آب بهای پنج درصد شده و در قانون هیچ استثنایی برای آن قائل نشده است.

مصطفی شبه در خصوص پرورش ماهی چوئبده گفت: از طریق کانال مارد آب شیرین به بهمنشیر تزریق می شود؛ اگر نقطه برداشت بعد از سد لاستیکی باشد شیلات مشمول اخذ آب بها نمی شود ولی چون در دل مخزنی قرار دارند که آب شیرین به آن تزریق می شود، مشمول پرداخت آب بهای پنج درصد می شوند.

وی در پایان عنوان کرد: مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان به تعهدات خود از جمله نصب کنتور عمل نکرده و تاکنون برای پرداخت آب بها چندین جلسه گرفته اند در حالی که نصب کنتور قانونی است و باید استیفا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسائل آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس از موضوعات طرح شده در جلسه بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار