اشتغال ،مطالبه جوانان بیکار روستایی شوشتر و دزفول از شرکت کارون است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال ،مطالبه جوانان بیکار روستایی شوشتر و دزفول از شرکت کارون است

جوانان بیکار روستاهای دزفول و شوشتر ساکن در مجاورت شرکت کشت و صنعت کارون ، اشتغال و بکارگیری در این شرکت را مطالبه می کنند.
به گزارش ایرنا جمعی از این جوانان بیکار که ساکن روستاهای بخش چغامیش دزفول و منطقه دیمچه شوشتر می باشند روز شنبه بار دیگر برای چندمین بار با تجمع در مقابل شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون در شوشتر خواستار اشتغال در این شرکت شدند.
یکی از نمایندگان این جوانان بیکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:از سال 60 تاکنون شرکت کشت و صنعت کارون طی قراردادی حدود 30 هزار هکتار از زمین های روستای خیبر بخش چغامیش دزفول تا سردارآباد شوشتر را از مردم منطقه اجاره کرد و در قرارداد منعقده نیز قول بکار گیری جوانان منطقه را داده اما تاکنون به تعهد خود عمل نکرده است.
روح اله رحیمی افزود:از حدود 10 سال پیش قرارداد اجاره زمین های مذکور به پایان رسیده و شرکت به پیمانکار سپرده شده است این در حالی است که جوانان منطقه همچنان با مشکل بیکاری مواجه اند اما نیروهای غیر بومی در این شرکت بکار گرفته می شوند.
وی افزود:پیش از این بیش از 17 هزار کارگر در این شرکت مشغول به کار بودند ولی اکنون تعداد کارگران این شرکت به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یافته است.
وی بیان داشت :جوانان 27 روستای مجاور این شرکت با مشکل بیکاری و بدعهدی شرکت کارون مواجه هستند و کسی جوابگوی مطالبات اهالی این روستاها نیست.
مسوول روابط عمومی شرکت کشت وصنعت کارون نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمین های قابل اجاره این شرکت تماما به اهالی منطقه اجاره داده می شوند گفت:زمین های مذکور تنها به اهالی بومی روستاهای اطراف شرکت اجاره داده شده و در صورتیکه ثابت شود حتی یک هکتار زمین به افراد غیربومی واگذار شده پاسخگو هستیم.
وی درخصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت کارون نیز گفت:از 10 سال پیش شرکت کشت و صنعت کارون هیچگونه استخدامی نداشته و ندارد و درصورت نیاز به نیروی جدید قطعا افراد بومی محلی را بکار می گیرد ضمن اینکه تامین نیروی انسانی که در سالهای گذشته در این شرکت انجام شده مربوط به دوره مدیریت قبل بوده است.
رضازاده افزود:بسیاری از افرادی که در تجمع در مقابل این شرکت خواستار استخدام می باشند در بخش های مختلف شرکت مشغول بکار بوده و به نوعی از شرکت ذی نفع می باشند.
به گزارش ایرنا شرکت کشت و صنعت بزرگ‌ ترین کارخانه تولید شکر خاورمیانه است که در محدوده شهرستان های شوشتر ، گتوند و دزفول واقع است.
شرکت خوراک دام کارون،شرکت فورفورال،شرکت نئوپان کارون،شرکت پرورش ماهی کارون،شرکت کاغذسازی کارون از صنایع جانبی کشت و صنعت کارون به شمار می آیند.
ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 200 هزار تن شکر در سال است ولی تولید 150 هزار تن شکر برای تولید امسال هدفگذاری شده و تاکنون 120 هزار تن آن محقق شده است

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار