اشتغال زنان مهمترین مسأله بازار کار در آینده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر کل خانه کارگر موضوع اصلی بازار کار در آینده را اشتغال زنان دانست و گفت: عدد بیکاری زنان نسبت به مردان بزرگ است و این یعنی آژیر قرمز در حوزه اشتغال زنان به صدا در آمده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر امروز با حضور در همایش ملی آینده کار اظهار کرد: متاسفانه بیکاری زنان در طول سه دهه گذشته کاهش نیافته و هربار بیش از ٢٢ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان بیشتر و عدد بزرگی است.

تقاضای زنان در حوزه آموزش بیش از ٦٥ درصد است

‎وی ٦٥ درصد نیازهای آموزشی را متعلق به زنان دانست و گفت:‎ علیرغم میل زنان به آموزش، اشتغال آنها کمتر از مردان است و این مساله باید محور گفت‌وگوهای اجتماعی قرار گیرد.

‎به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر ‎اشتغال زنان اصلی ترین بحران امروز در حوزه بازار کار است و علیرغم رشد آموزشهای مهارتی و افزایش تحصیل در زنان چنین تحرکی را در حوزه اشتغال زنان مشاهده نمی کنیم.

‎وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم درباره آینده کار صحبت کنیم باید از الگوی کارآمد سخن بگوییم. در قانون اساسی و در اصول ٢٩ و ٣٠ قانون اساسی درخصوص برابری فرصتهای زنان صحبت شده و ما معتقدیم باید اشتغال زنان را در آینده حتما مورد توجه قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار