اشتغال مهمترین دغدغه جوانان دشت آزادگان و هویزه است

دسته ها: اخبار استان اخبار

ساعدی گفت: اشتغال جزو مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی ۲ شهرستان محسوب می‌شود و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری نشست با جمعی از مسئولان نفت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه با اشاره به اشتغال جوانان گفت: اشتغال یک مسئله سیاسی، اجتماعی و امنیتی است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

او مهمترین معظل جوانان دشت آزادگان و هویزه را بیکاری عنوان کرد و افزود: مشکلات اجتماعی زیادی وجود دارد، اما با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در همه زمینه‌ها در شهرستان‌های مذکور شاهد هستیم، شرکت‌های نفتی باید براساس ماده ۴۷ در جهت بکارگیری و جذب نیرو‌های بومی اقدامات لازم را بعمل آوردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطالبه گری مسئولان و مردم دو شهرستان به ویژه جوانان را در چهارچوب قانون دانست و اظهار داشت: شرکت‌های نفتی ملزم به اجرای قانون هستند و پیگیری‌های لازم در وزارت نفت با هدف اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی درحال انجام است.

ساعدی ادامه داد: شرکت‌های نفتی باید با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به شهرداری‌های ۲ شهرستان و مناطق محروم روستایی در همه زمینه‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 

او در ادامه ۲۶ آبان، سالروز آزادسازی سوسنگرد را یک روز ملی دانست و تصریح کرد: شهر سوسنگرد شهر مقاومت و ایستادگی است که بخش عمده‌ای از شهدا و جانبازان در این محور به شهادت نائل شده یا جانباز شدند و با توجه به اهمیت این روز ملی و شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری هر نوع تجمع، هردو مناسبت گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد و ۸ آذر سالروز آزادسازی بستان باید به صورت متفاوت و در قالب کمک‌های مومنانه، ساخت خانه برای خانواده‌های محروم و … برگزار شود و می‌طلبد شرکت‌های نفتی در این رابطه گام اساسی بردارند.

او در پایان با اشاره به محرومیت‌های موجود در ۲ شهرستان، گفت: مسئولان شرکت‌های نفتی در جهت اشتغال جوانان، مسئولیت‌های اجتماعی و رفع محرومیت تعامل سازنده‌ای با مسئولان شهرستان به ویژه کارگروه اشتغال شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه داشته باشند.

اخبار استان اخبار