اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ مربی رسمی و پیمانی در سازمان فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با توجه به قانون جامع سازمان فنی و حرفه ای بازنگری در بخش آموزش های سازمان ضروری است و نیازمند تقویت این حوزه هستیم که آموزش مهارتی زیر یک چتر کشوری فعالیت کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا باجولوند در حاشیه نشست معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با نماینده مربیان کشور، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی، آموزش مربی است لذا در کشور ۶۰۰ مرکز آموزشی دولتی فنی و حرفه‌ای و ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد فعالیت دارد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر کسب مهارت دارند.
وی افزود: مرکز تربیت مربی وظیفه دارد مهارت مربیان این مراکز را در دو حوزه آموزش نرم مانند آموزش اخلاق حرفه ای، ایمنی و کارافرینی و در بخش سخت مانند آموزش رشته های فنی، افزایش دهد.
رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: با توجه به قانون جامع سازمان فنی و حرفه ای بازنگری در بخش آموزش های سازمان ضروری است و نیازمند تقویت این حوزه هستیم.
اجولوند افزود: باید در راستای صلاحیت این نظام شرایطی فراهم شود که همه آموزش های مهارتی کشور زیر یک چتر انجام شود و با وحدت رویه در کل کشور شاهد تربیت نیروهای ماهر در کشور باشیم.
این مسئول اظهار داشت: به دنبال ایجاد فراکسیون مربیان کشور با تکیه بر توان و تجربه مربیان سازمان فنی و حرفه ای هستیم که بدون شک تشکیل آن گامی در راستای رفع مشکلات آنها تلقی می شود.
باجولوند با بیان اینکه آموزش های مهارتی به مراتب از آموزش رسمی سخت تر است گفت: در آموزش رسمی مربی با گروه سنی مشخصی سروکار دارد ولی در آموزش های مهارتی مربی باید با شیوه تدریس با گروه های سنی مختلف که در دوره آموزشی شرکت کرده اند آشنا باشد که همین کار را سخت می کند.
این مسئول با بیان اینکه ۴۰درصد مهارت آموزان سازمان فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند گفت: این نشان می دهد که مدرک گرایی در ایران افزایش یافته که نتیجه آن تحمیل هزینه به سیستم آموزشی کشور است.
وی اضافه کرد: متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه ها که وارد سیستم مهارت آموزی می شوند رشته ای که انتخاب می کنند هیچ ربطی به رشته دانشگاهی آنها ندارد و این نشان می دهد هنوز نگاه ما به آموزش نظری محور است.
باجولوند با اشاره به تعداد مربیان سازمان فنی و حرفه ای تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰مربی رسمی و پیمانی در این سازمان مشغول به کار هستند.
وی گفت: بیشتر مربیان در آموزشگاه های خصوصی زن و در مراکز دولتی مرد، هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار