اشتغال ۷۰ درصدی دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال ۷۰ درصدی دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: : طبق آخرین آمار نزدیک به ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی مشغول به کار هستند که باید با حمایت دولت این تعداد به ۱۰۰درصد برسد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس محمدعلی امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران گفت: طبق آخرین آمار نزدیک به ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی اشتغال دارند که باید با حمایت دولت این تعداد به ۱۰۰درصد برسد.

وی افزود: در آینده ای نزدیک از سامانه دانشگاه علمی و کاربردی رونمایی خواهد شد که در آن فرصت ها و ظرفیت های دانشجویان اعلام می شود تا بتوانیم ارتباط دانشجویان با دانشگاه حفظ شود.

امید ادامه داد: سوگند نامه امروز دانشجویان به این معنی است که مهارتی را که آموخته اید برای ارتقاء نظام و کشور بکار ببرید که بدون شک این مسیر را طی خواهید کرد؛ این در حالی است که بر اساس آمار، برای ایجاد اشتغال هر فرد نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز است اما باید به این نکته اشاره کرد که در دانشگاه علمی کاربردی ۱۰ درصد این مبلغ برای اشتغال کافی است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: دانشجویان علمی کاربردی تمامی هزینه های تحصیل شان را نه تنها خودشان می دهند بلکه هزینه های اداری را هم تقبل می کنند که در این رابطه باید بگویم دانشگاه از حمایت دولت برخوردار نیست؛ البته در این رابطه چندین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد دادیم تا تسهیلات دانشجویی ۷۵ درصدی را از طریق صندوق رفاه ایجاد کنند تا بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان این تسهیلات باز گردانده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار