اشتغال 90 درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه امسال در پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است که میانگین سنی آنها کاهش یافته و درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان ما عدد ۹۰ درصد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری ضوابط و شرایط فراخوان مدرسان تدریس که بعدازظهر امروز در  سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد،گفت: خوشبختانه کار ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی به اتمام رسید به طوری که آذر ماه پایان ساماندهی دانشگاه بود اکنون همه مدرسان ما دارای مجوز هستند که مبتنی بر هیات جذب فعالیت می کنند از طرفی باید بگویم کسانی که قبلا مدرس ما بودند برای انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.
وی افزود: کسانی که شرایط جذب را نتوانستند پشت سر بگذارند دیگر هیچ گونه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی  ندارند، این در حالی است که اکنون مجموع مدرسان دارای مجوز دانشگاه نزدیک به ۳۰ هزار مدرس است از طرفی باید بگویم کمترین مدرس دارای مجوز ما مربوط به استان خراسان شمالی با ۶۲ مدرس بوده و بیشترین مدرس به استان  تهران با هزارو ۱۱۲ مدرس است.
امید ادامه داد: وضعیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی امسال با رشد خوبی همراه بوده است به طوری که در مهر و ابان و آذر پذیرش دانشجو در دانشگاه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی امسال در مقطع کاردانی ۵۲ هزارو ۸۲۷ نفر بوده ودر مقطع کارشناسی ۴۶ هزارو ۴۶۱ نفر ثبت نام کرده ایم که در مجموع ۹۹ هزارو ۲۸۸ دانشجو پذیرش شده اند که می توان گفت ۲۴ درصد نسبت به سال ۹۷در پذیرش دانشجو رشد داشته ایم.
امید تصریح کرد: امروز ما شاهد افزایش تعداد دانشجو و کاهش سن آنها هستیم همچنین در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان نیز باید بگویم ۹۰ در دانشجویان ما دارای شغل در رشته تحصیلی خود هستند البته برای دانشجویان شاغل نیز دوره های کوتاه مدت و تک درس نیز در نظر گرفته ایم در واقع باید اشاره کنم اشتغال دانشجویان ما نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی نیازمند هزارو ۷۱۳ مدرس است که در قالب نیروی حق التحریر فعالیت کنند از طرفی باید بگویم این دانشگاه به هیچ عنوان استخدام ندارد و تنها این نیروها بعد از ارزیابی مجوز تدریس می گیرند البته در این دوره از فراخوان شرط معدل ۱۶ و حداقل سن ۲۸ را در نظر گرفته ایم که در مجموع متقاضیان باید ۲۰ امتیاز در یافت کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: اگر متقاضیان این دوره از فراخوان کمتر از نیاز ما باشند همه آنها بعداز ارزیابی مجوز تدریس می گیرند اما اگر بیشتر از نیاز ثبت نام کنند توسط سامانه دانشگاه پالایش خواهند شد به این معنی که یک کارگروه تخصصی به ارزیابی متقاضیان می پردازند این در حالی است که نتایج این دوره از فراخوان مدرسان ظرف ۳۲ هفته اعلام می شود به طوری که برای مهرماه سال آینده از مدرسان که مجوز تدریس گرفته اند دعوت به همکاری می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار