اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد اعلام شد/افزایش ظرفیت پذیرش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد اعلام شد/افزایش ظرفیت پذیرش

رشته‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تا پایان روز سه‌شنبه ۲۵ تیر ۹۸ تمدید شد.

افرادی که پیش از این نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده بودند نیز با توجه به اصلاحات دفترچه می توانند نسبت به ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید مجدد نیست و داوطلبان باید در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

داوطلبان می توانند رشته‌های جدید و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ را در اینجا مشاهده کنند.

بر اساس اصلاحات مربوط به شرایط و ضوابط دفترچه راهنما بخش توضیحات مربوط به تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی پذیرفته شدگان این آزمون به شرح ذیل اصلاح شد:

«کلیه پذیرفته شدگانی که نیمسال پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹ (مهرماه) باشد ضرورت دارد تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام کنند.

آن دسته از پذیرفته شدگانی که نیمسال پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ (بهمن ماه) باشد می توانند مدرک کارشناسی خود را تا ۳۰ بهمن ۹۸ ارائه کنند در غیر این صورت قبولی آنها لغو خواهد شد.»

شرایط و ضوابط سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در بخش پیوست های دفترچه راهنما درج شده است که داوطلبان لازم است آن را با دقت مطالعه کنند.

همچنین بر اساس مصوبه جلسه ۲ دی ماه ۹۷ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر گونه پذیرش دانشجو در دانشگاه های وابسته به دستگاه های نظامی و انتظامی (دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشگاه علوم انتظامی امین، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) به صورت ظرفیت آزاد ممنوع بوده و پذیرش دانشجو در
این دانشگاه ها منحصر به رشته هایی است که در نیروهای مسلح جذب می شوند. لذا پذیرفته شدگان این رشته محل ها باید متعهد به جذب در نیروهای مسلح باشند.

بنابر اصلاحات دفترچه ۵۷ کدرشته محل جدید به مجموع ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اضافه شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار