اعطای وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی به دانش‌آموختگان مناطق محروم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمانی از اعطای وام اشتغال به دانش آموختگان دانشگاه پیام‌نور از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد.
محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رسیدگی به مناطق محروم کشور یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اجتماعی دانشگاه پیام نور است که در این راستا به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تولید کشور دوره‌های مختلفی را در این مناطق برگزار می‌کند.

زمانی بیان کرد: تفاهمنامه‌ای میان این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم منعقد شده که به اشتغال زایی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان کمک شایانی می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور در ادامه گفت: به عنوان مثال در شهرستان جهرم با پایلوت ۷ استان و اولویت‌های موضوعی منطقه‌ای شامل لرستان (گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای)، سیستان و بلوچستان (بوم گردی)، کرمان (فرش، گلیم و پته)، فارس (بسته بندی و فرآور خرما و نخلیات)، مرکزی (پوشاک)، همدان (صنایع دستی و سفال) و خراسان رضوی (سنگ‌های تزئینی) و همچنین ۲۴ استان دیگر بر اساس اولیت‌ها و ظرفیتشان بر اساس این قرار داد اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر دوره‌های مهارتی دانشگاه پیام نور در زمینه‌های اشتغال زایی در ۷ مرکز استان‌های ذکر شده به صورت آزمایشی ارائه می‌شود و پس از دریافت گواهی این افراد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم تسهیلات خواهند گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار