اعطای وام به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: دانشجویان جدیدالورود باید شهریه ثابت خود را پرداخت کنند؛ این دانشجویان تنها می‌توانند برای شهریه متغیر خود درخواست وام کنند.

علیرضا سمائی در خصوص پرداخت وام‌های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: پرداخت وام‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است؛ در دانشگاه آزاد اسلامی وام‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به دانشجویان اعطا می‌شود که اعطای هر کدام از این وام‌ها تحت قوانین جداگانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی افزود: در صورتی که دانشجو توان پرداخت شهریه متغیر و ثابت را در زمان انتخاب واحد نداشته باشد، می‌تواند در پروفایل خود وام کوتاه‌مدت بدون کارمزد درخواست کند و کل مبلغ شهریه را به‌صورت اقساط ماهانه در طول ترم پرداخت کند که در این صورت برای بازپرداخت وام تا پایان ترم فرصت دارد.

رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در خصوص پرداخت این وام به دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه گفت: این دانشجویان باید شهریه ثابت را پرداخت کنند و تنها می‌توانند برای شهریه متغیر خود درخواست وام کنند.

سمائی درباره وام‌های قابل پرداخت به دانشجویان، با بیان این‌که وام‌های بلند‌مدت به 2 شکل درون‌واحدی و پس‌ از فراغت از تحصیل تعریف شده است که بخشی از بودجه وام‌های پس از فارغ‌التحصیلی توسط وزارت علوم تأمین می‌شود، توضیح داد: سقف ارائه وام‌های بلندمدت پس از فارغ‌التحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی 500 هزار تومان‌ به مدت هفت ترم، کارشناسی ارشد یک میلیون و 150 هزار تومان به‌مدت سه ترم و دکترای تخصصی 2 میلیون و 500 هزار تومان به مدت چهار ترم است.

رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با اشاره به وام‌های بلند‌مدت درون‌واحدی، تصریح کرد: در این وام‌ها به‌عنوان مثال اگر دانشجوی ترم آخر مبلغی را بدهکار باشد یا توان پرداخت بدهی خود را نداشته باشد، با ارائه درخواست می‌تواند برای تسویه بدهی خود وام دریافت کند؛ البته تلاش ما این است که دانشجویان بیشتر از وام‌های کوتاه‌مدت استفاده کنند چراکه اعطای این وام‌ها آسان‌تر است و به ضامن و گواهی کسر از حقوق و تشریفات اداری نیازی ندارد.

سمائی با بیان این‌که بازپرداخت وام‌های بلند‌مدت در طول 20 تا 30 ماه خواهد بود، گفت: کارمزد وام‌های درون‌واحدی 2.5 درصد است اما وام‌هایی که بودجه‌ی آن‌ها توسط وزارت علوم تأمین می‌شود با کارمزد چهار درصد اعطا می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار