اعطای ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض به شرکتهای دانش‌بنیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعطای ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض به شرکتهای دانش‌بنیان

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بزرگترین صندوق تأمین مالی فناوری و نوآوری کشور گفت: ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکتهای دانش‌بنیان پرداخت شده است. به گزارش گروه علمی امتداد نیوز؛ بهزاد سلطانی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکتهای دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه جیتکس2017 اظهار کرد: امسال برای نخستین بار به شرکتهای دانش‎بنیان حاضر در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، 10 میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و 15 میلیون تومان نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت شد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: مجموعا در این دوره از برگزاری نمایشگاه، ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکتهای دانش‌بنیان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه هر شرکتی می‌تواند تا سقف 30 میلیون تومان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‎مند شود، گفت: این تسهیلات فقط مشمول حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‎شود و شرکتهای دانش‌بنیان در سایر حوزه‎ها نیز برای حضور در نمایشگاه‎های بین‌المللی و داخلی می‎توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. سلطانی هدف عمده ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان برای حضور در رویدادهای بین‌المللی را توسعه صادرات برشمرد و افزود: شرکتهای دانش‎بنیان هم در قالب حضور در پاویون و هم حضور مستقل در نمایشگاه‎های بین‎المللی می‎توانند تسهیلات دریافت کنند و فرآیند دریافت آن نیز بسیار راحت است. وی تآکید کرد: حمایتهای صندوق نوآوری و شکوفایی صرفا از شرکتهای دانش‌بنیان تأیید صلاحیت شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه آماری از تسهیلات ارائه شده به شرکتهای دانش‌بنیان داد و ابراز کرد: از مجموع شرکتهای دانش‌بنیان در کشور بیش از چهار هزار تقاضای دریافت تسهیلات داشتیم که دو هزار و 210 تقاضا تاکنون مصوب شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند. وی افزود: از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعا ۲۵۸ مصوبه داشتیم که ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به آنها ارائه شده است. سلطانی تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دومین صنعت بزرگ کشور است که از این محل تسهیلات دریافت کرده‎اند و به ترتیب تهران، اصفهان و یزد جزو استانهای پیشرو در این فناوری هستند. وی عنوان کرد: مطابق مصوبه هیئت عامل از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۴ دفتر توانمندسازی صندوق با مدیریت دکتر رضا نقی‌زاده با هدف حمایت از ارتقای توانمندیهای شرکتهای دانش‌بنیان تشکیل شده است؛ در نخستین قدم دفتر توانمندسازی اقدام به ارائه برنامه راهبردی توانمندسازی شرکتهای دانش‌بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی کرد که متشکل از هفت برنامه راهبردی و 49 برنامه عملیاتی ذیل برنامه‎های راهبردی است. رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در این طرحهای راهبردی هم به طرف دریافت کننده خدمت که شرکتهای دانش‎بنیان هستند، توجه شده و هم به طرف ارائه‌کننده خدمات توانمندسازی که شرکتهای تجاری‌سازی و مشاوره‌ای هستند. مکانیزم ارزیابی شرکتها مقبولیت لازم برای تأمین اعتبار را ندارد همچنین کوروش پرویزیان؛ رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ در مورد حمایتهای مالی از شرکتهای دانش‌بنیان و استارتاپها گفت: متأسفانه مکانیزم ارزیابی شرکتها مقبولیت لازم برای تأمین اعتبار از سوی بانکها را ندارد به همین دلیل استارتاپها نتوانسته‎اند از تسهیلات مالی اختصاص یافته استفاده کنند. پرویزیان متذکر شد: بانکهای کشور سالانه کمکهای مالی خوبی به استارتاپها می‏‌کنند که یکی از آنها برگزاری جشنواره فین‌تکهای مالی است که قرار است امسال 2 تا 4 آبان ماه برگزار شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار