اعلام تغییرات کنکور سراسری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره سهم تاثیر سوابق تحصیلی تا سال 97 اظهار داشت:در سال 92 مقرر شده بود تا سال 97، 85 درصد از کنکور شامل رشته محل هایی باشد که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کند.
وی افزود:در این صورت بسیاری از رشته ها بدون آزمون پذیرش می شود و کنکور در این صورت مفهومی نخواهد داشت.
توکلی در ادامه گفت:در حال حاضر به 85 درصد بسیار نزدیک شده ایم و اکنون باید طوری حرکت کنیم که تا سال 97 این امر به طور کامل محقق شود.
مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: 85 درصد از کد رشته های بدون آزمون در دانشگاه های پیام نور،غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد است که تعداد زیادی از رشته محل ها بر اساس سوابق تحصیلی سال به سال در حال افزایش است.
توکلی با اشاره به 15 درصدی که باقی می ماند گفت:این 15 درصد جزو رشته های پرطرفدار است که این رشته های پرطرفدار در گروه فنی مهندسی شامل رشته های مهندسی برق،مکانیک کامپیوتر،صنایع،معماری و مهندسی عمران در گروه تجربی رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی و دامپزشکی و در گروه انسانی رشته های حقوق حسابداری و روانشناسی می شود.
وی در پایان با اشاره به نتایج این مصوبه در سال های آینده و حذف شدن یا نشدن کنکور اظهار داشت: نتایج نهایی بستگی به تصمیم کمیته سنجش و پذیرش دارد که بعد از بررسی کامل نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور منتقل می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار