اعلام فراخوان جذب ایده در مرکز رشد سلامت جهاد دانشگاهی از 19 خردادماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام فراخوان جذب ایده در مرکز رشد سلامت جهاد دانشگاهی از 19 خردادماه

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان از اعلام فراخوان جذب ایده‌های خلاقانه در حوزه سلامت در این مرکز از 19 خردادماه خبر داد.

قدرت‌الله شاکری‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت که در استان خوزستان آغاز به کار کرده است فراخوان پذیرش در این مرکز را به اطلاع محققین، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به کسب و کار در حوزه سلامت اعلام می‌کند.

وی افزود: در این راستا سایتی در نظر گرفته شده است که در تاریخ 19 خردادماه همزمان با اعلام فراخوان رونمایی خواهد شد و آیین‌نامه‌ها و مقررات و فرم‌های پذیرش روی این سایت قرار خواهد گرفت تا علاقه‌مندانی که ایده دارند و یا کسب و کاری در حوزه سلامت دارند که بخواهند توسعه دهند می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند به صورت حضوری به محل فعلی استقرار این مرکز در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان مراجعه کنند و از مشاوران و کارشناسان راهنمایی بگیرند.

شاکری‌نژاد با بیان اینکه مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحدها و هسته‌های فناور را مشاوره و حمایت مالی می‌کند و قوانین تجارت و بازار را آموزش می‌دهد، عنوان کرد: مرکز رشد این واحدها را طی دو مقطع شش ماهه و سه ساله مورد حمایت قرار می‌دهد. در مقطع شش ماهه طرح و ایده توسط داوران فنی و بازاریاب ارزیابی می‌شود که در صورت نیاز به اصلاح عودت و در غیر این صورت پذیرش می‌شود و می‌تواند به صورت موقت وارد مرکز شود.

وی تصریح کرد: در فرصت شش ماهه ایده‌ها از لحاظ اقتصادی و بازاری تعیین تکلیف می‌شوند که پس از آن تبدیل به شرکت شده و می‌توانند به مدت سه سال در مرکز رشد اقامت داشته باشند و امکانات لازم در اختیارشان گذاشته می‌شود.

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: مرکز رشد به ثبت این شرکت‌ها کمک می‌کند. شرکت‌ها ممکن است به دلیل تازه تاسیس بودن چندان مورد توجه مخاطبان خود قرار نگیرند که مرکز رشد به نیابت از این واحدها طرف قرارداد فروش محصول می‌شود.

شاکری‌نژاد ادامه داد: پس از سه سال اگر شرکت‌ها به بالندگی لازم رسیده باشند می‌توانند از مرکز خارج شوند و به صورت مستقل کار کنند و در صورتی که چندان در بازار موفق نباشند خود به خود در مرحله انحلال قرار می‌گیرند اما با مشاوره‌ها و آموزش‌هایی که می‌بینند قسمت عمده‌ای از آن‌ها به محصول می‌رسند.

وی گفت: مرکز رشد فناوری‌های سلامت به طور اختصاصی در زمینه سلامت کار می‌کند که به هفت حوزه بالینی، تجهیزاتی، آی‌تی، بهداشتی، صنایع غذایی، تغذیه و دارویی تقسیم شده است. افرادی که در این حوزه‌ها ایده‌ای داشته باشند می‌توانند فرم‌های پذیرش را پر کنند.

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: در این فرم‌ها بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که داوطلب مختصات ایده و شرایط در کشور و دنیا، امکان عملیاتی شدن از لحاظ علمی و چگونگی بازار ایده را وارد و سپس تیم را معرفی می‌کند. این فرم‌ها در اختیار ارزیابان و داوران قرار گرفته و بررسی می‌شود و در صورت کسب نمره لازم قرار استقرار در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

شاکری‌نژاد تصریح کرد: با توجه به این که مرکز رشد فناوری‌های سلامت به تازگی راه‌اندازی شده است هنوز واحدهای مستقری ندارد اما واحدهای متعددی ابراز تمایل کرده‌اند و پس از اعلام فراخوان اقدام به پذیرش خواهد شد. در مرحله اول به طور گسترده پذیرش انجام خواهد شد کارهایی که جنبه خلاقیت ندارند یا تیم خوبی نداشته باشند مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار