اعلام نتایج دو کنکور کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با پایان یافتن فرآیند برگزاری دو کنکور کاردانی نظام جدید و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸ تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام کرد که نتایج این دو آزمون اواخر شهریور ماه اعلام می شود.

بر اساس برنامه زمانبندی سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی صبح امروز – جمعه – ۱۱ مردادماه جاری در ۹ کد رشته با عناوین الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی برگزار شد.
از تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب ۹ کد رشته با آزمون این دوره، تعداد ۶۸ هزار و ۳۸۷ داوطلب معادل ۸۰.۳۶ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.
ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۵۵ هزار نفر اعلام شد.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته
همچنین آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ در ۱۶ کد رشته با اسامی تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک، مهندسی اجرایی عمران، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت، هنرهای تجسمی همزمان با آزمون کاردانی نظام جدید در ۱۶۳ شهرستان  و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار شد.
از تعداد ۷۵ هزار و ۲۵۲ داوطلب شرکت کننده در کد رشته های با آزمون این دوره از کاردانی به کارشاسی ناپیوسته تاکنون ۵۴ هزار و ۳۴ نفر معادل ۷۱.۸۰ درصد داوطلبان کارت خود را دریافت کردند.
ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۶۶ هزار نفر است.

زمان اعلام نتایج نهایی

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اعلام کرد که نتایج نهایی این دو آزمون در قالب کارنامه اواخر شهریورماه اعلام می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار