افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رامین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از افتتاح آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه با مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این آزمایشگاه به‌عنوان آزمایشگاه مرجع حوزه کشاورزی، محیط‌زیست و منابع طبیعی استان عمل می‌کند.

دکتر منصور غنیان با اشاره به برخی اقدامات حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان طی یک سال گذشته، اظهار کرد: برای اولین‌بار دانشگاه این نوآوری را ارائه داد که 50 درصد از هزینه طرح‌های تحقیقاتی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌ مشکلات و معضلات استان اعم از ریزگردها، توسعه شهری، مهاجرت روستایی و … از سوی دانشگاه تأمین شود.

وی افزود: دانشگاه در این خصوص اعلام آمادگی همه‌جانبه کرده است و هر سازمان اجرایی که سفارش کار تحقیقاتی داشته باشد، 50 درصد اعتبار اولیه اجرایی این پروژه‌ها از سوی دانشگاه تأمین و پرداخت می‌شود. جالب است از 1.5 ماه پیش که دانشگاه این فراخوان را اعلام کرده است، ‌به‌جز سازمان آب و برق خوزستان که تقریباً همواره در این زمینه پیشگام بوده است، هیچ سازمان دیگری برای انعقاد قرارداد پژوهشی اقدام نکرده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان تصریح کرد: البته شاید هم هنوز سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این رویکرد را از سوی دانشگاه باور نکرده‌اند، اما انتظار داریم که حداقل مدیران استانی در این راستا از دانشگاه حمایت کنند تا بتوانیم پروژه‌های تحقیقاتی بیشتری را عملیاتی کنیم.

غنیان با اشاره به 2 سفر استاندار به ملاثانی و بازدید از این دانشگاه طی ماه گذشته، اظهار کرد: دکتر شریعتی در این بازدیدها حمایت‌های خوبی از برنامه‌های دانشگاه داشتند که امیدواریم سازمان‌های مربوطه نیز در حوزه اجرایی از دانشگاه حمایت کنند که شاهد توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر حوزه کشاورزی در استان باشیم؛ چراکه خوزستان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است و انتظار می‌رود که یک دانشگاه کشاورزی قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته جاری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی افتتاح خواهد شد، گفت: این آزمایشگاه به‌عنوان آزمایشگاه مرجع حوزه کشاورزی، محیط‌زیست و منابع طبیعی استان عمل می‌کند. اکنون در آستانه اخذ گواهینامه ISO برای این آزمایشگاه هستیم و اقداماتی که طی 2 سال گذشته برای راه‌اندازی این آزمایشگاه انجام شده، در حال به ثمر نشستن است.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به برگزاری چند همایش طی سال جاری در دانشگاه اشاره کرد و افزود: بهمن‌ماه امسال نیز همایش ملی گاومیش در دانشگاه برگزار می‌شود؛ چراکه گاومیش به‌عنوان یکی از مزیت‌های نسبی استان خوزستان مطرح است و امیدواریم این همایش نیز مانند همایش‌های محصولات تراریخته، پدافند غیرعامل در کشاورزی و کشاورزی در پرتو قرآن، دستاوردهای ارزشمندی برای دانشگاه و استان داشته باشد.

غنیان همچنین از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی گردوخاک، بهمن‌ماه 96 در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: رایزنی‌هایی انجام شده است که حتماً متخصصان امر از دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز در این کنکره حضور داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار