افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد اشتغال روستایی تا پایان سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد اشتغال روستایی تا پایان سال جاری

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد اشتغال پایدار روستایی تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، ابوالفضل رضوی در همایش روز ملی روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در محل سالن تلاش برگزار شد با اشاره به افتتاح ۴۰۰ واحد اشتغال پایدار روستایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و فناوری صنایع دستی گفت: تا پایان سال جاری این تعداد به بیش از ۵۰۰۰ واحد در روستاهای سراسر کشور خواهد رسید. دستورالعمل‌ها در این حوزه روان سازی شده و امیدواریم این موضوع در ذیل حقیقی خود قرار بگیرد.
وی افزود: توجه ویژه معاونت توسعه روستایی به موضوع جامعه پایدار است. درحقیقت ایجاد جامعه پایدار نشانه ایجاد عدالت در همه ابعاد آن است که شامل عدالت آموزشی، عدالت در خدمات درمانی و … می‌شود.
وی ادامه داد: اگر جامعه پایدار ایجاد کنیم شاهد امنیت و کاهش نرخ مهاجرت از روستاها به مناطق شهری خواهیم بود و هدف ایجاد جامعه پایدار رشد اقتصادی پایدار و مستمر است. مادامی که روستا توسعه پیدا نکند جامعه پایدار نخواهیم داشت و مادامی که جامعه پایدار نداشته باشیم یقینا عدالت در کلان باقی می‌ماند و صورت عمل به خود نخواهد گرفت. امنیت شامل امنیت غذایی است و امنیت اقتصادی نیز به تبع این موضوع از بین خواهد رفت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع استارت‌آپ‌های روستایی اشاره کرد و افزود: ما توانستیم استارت‌آپ‌ها را شناسایی کنیم و در شش منطقه کشور با آنها جلساتی را برگزار کردیم. نخستین جلسه در استان قزوین برگزار شد و جلسات بعدی در استان‌های ایلام، زنجان و اردبیل برگزار شد.
وی با اشاره به فعالیت همه استان‌ها در حوزه توسعه اشتغال روستایی گفت: ۳۱ استان کشور برای تحقق این مهم مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ واحد اشتغال پایدار روستایی مراحل پایانی کارهای خود را انجام می‌دهند. به طوری که تنها از محل بانک سینا ۱۱۰۰ واحد به نتیجه رسیده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار