افتتاح دانشکده پیراپزشکی شوشتر با حضور وزیر بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افتتاح دانشکده پیراپزشکی شوشتر با حضور وزیر بهداشت

با حضور وزیر بهداشت، دانشکده پیراپزشکی شوشتر به بهره‌برداری رسید.

به نقل از ایسنا روز جمعه 13 اسفندماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مسئولان استان دانشکده پیراپزشکی شوشتر افتتاح شد.

این دانشكده با هدف افزایش ظرفیت رشته‌های تغذیه، فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو با مساحت 550 مترمربع مشتمل بر 6 کلاس درس، اتاق مهارت‌های بالینی، اتاق اساتید و … در دو طبقه احداث شده است.

برای احداث ساختمان و تجهیز این دانشکده اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات اختصاصي دانشكده علوم پزشکی شوشتر هزینه شده است.

يكي از اهداف تأسیس دانشكده پیراپزشکی شوشتر تبديل شدن به دانشگاه علوم پزشكي است، به گونه‌ای که اکنون با وجود راه‌اندازی دو دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی تنها یک گام دیگر تا تأسیس دانشگاه علوم پزشکی شوشتر باقی مانده است که دانشکده سوم نیز راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر، نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی نیز در مراسم افتتاح این دانشکده حضور دارند.

8 طرح بهداشتی و درمانی در سفر وزیر بهداشت به شوشتر کلنگ‌زنی شد

هشت طرح بهداشتی و درمانی در شوشتر در جریان سفر وزیر بهداشت به این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

روز جمعه، 13 اسفندماه در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شوشتر سه مرکز جامع سلامت روستایی و پنج خانه بهداشت در شوشتر کلنگ‌زنی شد.

این سه مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای ابوطیور، حسام آباد و صوفان کلنگ‌زنی شدند. اعتبار ساخت هرکدام از این مراکز هشت میلیارد و 500 میلیون ریال و از محل طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت تأمین شده است.

اعتبار ساخت هر کدام از خانه‌های بهداشت نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل طرح تحول نظام سلامت است که در مناطق محروم شوشتر احداث خواهند شد.

افتتاح 4 طرح بیمارستانی و اورژانس در شوشتر با حضور وزیر بهداشت

سه بخش بیمارستانی و یک پایگاه اورژانس شهری با حضور وزیر بهداشت در شوشتر افتتاح شد.

روز جمعه، 13 اسفندماه با حضور وزیر بهداشت، بخش‌های سی تی اسکن و داخلی شماره 2 بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)، (NICU) بیمارستان الهادی(ع) و یک پایگاه اورژانس شهری در شوشتر افتتاح شد.

بخش سي تي اسكن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به علت نبود دستگاه و امکانات سي تي اسكن در سطح شهرستان، با مساحتی بالغ بر 275 متر مربع و با هزينه پنج میلیارد و 500 ميليون ریال به همت خيرين احداث شده است؛ هزینه تهیه دستگاه 18 ميليارد ریال بوده که توسط هیأت امنای ارزی تأمین شده است.

بخش داخلی شماره 2 این بیمارستان نیز شامل نورولوژی و قلب با 27 تخت بستری و با زيربنای 550 متر مربع و با هزينه‌ای بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون ریال شامل ساختمان و تجهيزات از محل هتلينگ طرح تحول سلامت و اعتبارات اختصاصي دانشكده علوم پزشکی شوشتر با هدف افزایش تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی و ارائه خدمات مطلوب به بیماران احداث شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار