افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون بزودی

دسته ها: اخبار استان اخبار

آموزش مهارتی باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شود

امام جمعه شهرستان کارون گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و بروز رسانی آموزش مهارتی سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شود.

قاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون در بازدید از پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به معضل بیکاری در جامعه انتخاب نوع آموزش‌ها به افراد جویای کار باید هدفمند برنامه ریزی و اجرا شود.

وی بیان داشت: با هدفمندسازی آموزش‌ها متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان‌ها گام موثری برداشته خواهد شد.

خضیراوی در ادامه افزود: با توجه به این ظرفیت ها، هدفمند سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری می‌شود.

امام جمعه شهرستان کارون بر توسعه فضای آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران تاکید کرد.

جعفر ناصری، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون در این نشست گفت: ارایه مهارت‌های نوین برای ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اشتغال از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی اظهار کرد: این منطقه ظرفیت‌های مختلفی دارد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای این ظرفیت‌ها برنامه آموزشی تدوین می‌کند.

ناصری اذعان داشت: این شهرستان ظرفیت‌های مختلفی در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی، دامپروری و شیلات دارد که متقاضیان این مشاغل نیازمند آموزش تخصصی هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: کارآفرینان، تولیدکنندگان و افراد جویای شغل مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فرا بگیرند.

گفتنی است؛ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون همزمان با ایام الله دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

اخبار استان اخبار