افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوشبختانه تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر شده و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و سود ۴ درصد است.

حسین نظری در اولین نشست شورای مهارت خوزستان در سال ۱۴۰۱ که امروز (۱۵ تیر) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد رشته‌ها و مهارت‌ها بسیار متنوع هستند اما تسهیلاتی که داده می‌شود انگشت شمار است. بنابراین باید هدایت و راهنمای مهارتی نیز داشته باشیم، یعنی با توجه به تنوع مهارت‌ها، نیاز استان هم شناسایی شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به عنوان مثال در بحث مشاغل خانگی بیش از ۵۰۰ عنوان شغل در این بخش وجود دارد اما عمده تسهیلات در ۲۰ تا ۳۰ رشته هزینه و یا درخواست داده می‌شود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باید به بازار آموزش و کار تنوع داده شود تا بتوانیم شاهد اشتغال پایدار باشیم. در یک شهر وقتی به تنوع مشاغل توجه نشود، شغل پایدار نمی شود و می‌تواند باعث شکست طرح‌ها در آینده‌ نزدیک شود. پیشنهاد می‌شود در کنار آموزش‌ها به این مساله هم توجه شود.

نظری با اشاره به درخواست آموزش مهارت‌های تخصصی در کارگاه‌ها و صنایع بزرگ، گفت: گاهی در این حوزه درخواست‌هایی می شود که به دلیل نبود نیروی ماهر در استان از استان‌های هم‌جوار نیرو می‌آید.

وی بیان کرد: خوشبختانه تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر شده و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و سود ۴ درصد است

اخبار استان اخبار