افزایش دمای صحنه تئاتر

دسته ها: اخبار

در روزهای پیش رو موج تازه نفسی از تئاترهای جدید به راه می افتد که قطعا حضور بازیگران مطرح و باسابقه فرصت لذت بردن بیشتری را به علاقه مندان تئاتر می دهد.

از فردا شاهد آغاز چند نمایش جدید خواهیم بود و نکته مهم آن حضور پررنگ تماشاخانه های خصوصی در رونق صحنه تئاتر کشور است.

براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده است، «تونل» به کارگردانی سیامک احصایی و نوشته فارِس باقری یکی از این آثار است که با بازی فاطمه معتمدآریا میزبان تماشاگران در تماشاخانه باران خواهد بود.

در این نمایش که اجرای هرشب آن از ساعت 19 و 30 دقیقه شروع می شود در کنار معتمدآریا که آخرین بار با نمایش «ننه دلاور و فرزندان او» در تئاتر حضور داشت، شبنم مقدمی و روح الله حقگوی لسان هم بازی می کنند.

یکی دیگر از نمایش هایی که از همین هفته در تماشاخانه باران اجرا می شود، نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» است که باز هم کارگردان آن یکی از چهره های نام آشنای هنر نمایش کشور یعنی پیام دهکردی است.

در این نمایش که از دوشنبه اجرای خود را آغاز می کند، فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، پیام دهکردی، رضا مولایی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی و آماندا موسوی نقش آفرینی می کنند.

«زبان اصلی» دیگر نمایشی است که اجرای خود را از همین هفته آغاز می کند. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی داستانی رئال با محوریت طلاق را روایت می کند و آزاده صمدی، بهرنگ علوی و سعید زارعی هم در آن بازی می کنند.

افسانه ماهیان را هم بسیاری از علاقه مندان به هنر نمایش می شناسند؛ کارگردانی که اغلب آثارش با استقبال روبه رو می شود، «سه جلسه تراپی» تازه ترین کار این کارگردان است که از روز یکشنبه در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. این نمایش که تا 12 تیر روی صحنه می ماند، نوشته نغمه ثمینی است که ثمینی هم از بهترین نمایشنامه نویس های هم روزگارمان است. در این نمایش صابر ابر، احمد ساعتچیان و الهام کردا به عنوان بازیگر حضور دارند.

این نمایش اقتباسی از داستان «میمون شیناگاوا» هاروکی موراکامی است که پس از گذشت دو سال از نگارش و اجرای آن در جشنواره تئاتر فجر، با وجود کاندیدا شدن در چند بخش با تغییرات عمده ای به اجرای عمومی می ر سد.

رضا ثروتی هم که انتظار می رفت نمایش «رومی» خود را سرانجام امسال به صحنه بیاورد، با نمایش دیگری با نام «فهرست» میزبان مخاطبان خود خواهد بود. «فهرست» هم از روز یکشنبه هر شب از ساعت 21 با مجموعه ای از بازیگرانی که بیشتر آنها برای اولین بار به صحنه می روند در تالار حافظ میزبان علاقه مندان است. نویسندگی این نمایش را به جز رضا ثروتی، پیمان قدیمی و امیراحمد قزوینی برعهده داشته اند.تالار سنگلج هم از جمله سالن هایی است که این روزها نمایش جدیدی را به صحنه می برد.«هزار شلاق» نمایشی به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی است که از 17 خرداد تا 8 تیر در سنگلج اجرا می شود. مسعود شاکرمی، حمید عرب، سعید زارع، داوود معینی کیا و مریم طاهری بازیگران این نمایش هستند.

«ایرلند نباید جای بدی هم باشه» نمایش جدید دیگری است که از یکشنبه این هفته تا 27 تیرماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.

این نمایش برگردانی از نمایشنامه «چلاق آینیشمان» مارتین مک دونا به کارگردانی فواد خراباتی است که تینو صالحی، سیدجواد یحیوی، پژمان جمشیدی، فاطیما بهارمست، اندیشه فولادوند، بانی پال شومون، محمدرضا ایمانیان و الهام شعبانی در آن بازی می کنند.

نمایش هایی که از این پس اجرا می شوند، بخشی از زمان اجرایشان مصادف با ماه مبارک رمضان است که اجرای شبانه و پس از افطار آنها در این مدت حال و هوای متفاوتی را برای دوستداران تئاتر ایجاد خواهد کرد.

اخبار