افزایش ظرفیت در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پذیرش بدون آزمون دانشجو در 13 رشته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان برای مهرماه امسال خبر داد و گفت: امسال تأکید بسیاری بر ارتقای مهارت دانشجویان و بالا بردن کیفیت آموزشی داریم.

سید بهزاد علوی با بیان این‌که دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای نخستین‌بار در ترم آینده بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد، اظهار کرد: امسال آموزشکده‌های دخترانه و پسرانه استان نیز در 13 رشته پذیرش بدون آزمون و بر اساس شرط معدل خواهند داشت.

وی افزود: این فرصت مناسبی است تا بتوان فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها را برای ادامه تحصیل و ارتقای مهارت به سوی آموزشکده‌های فنی‌و حرفه‌ای هدایت کرد و تعداد دانشجویان این آموزشکده‌ها را افزایش داد.

رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به این‌که امسال ظرفیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان ایجاد شده است.

علوی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه کیفی، عنوان کرد: هم‌زمان با افزایش ظرفیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه کارگاه‌ها نیز مدنظر قرار گرفته و امسال حدود چهار هزار و 300 مترمربع به فضای کارگاهی و آزمایشگاهی آموزشکده‌ها افزوده شده است؛ از سوی دیگر امسال 2 رشته کارشناسی ساخت‌وتولید و حسابداری به رشته‌های موجود اضافه شده‌اند که پیش از این مقطع کارشناسی تنها در رشته شیمی کاربردی ارائه می‌شد.

وی به اقدامات انجام‌شده در جهت افزایش کیفیت آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در جهت کیفی‌سازی آموزشی انجام شده است. در رشته‌های فنی، نرم‌افزارهایی وجود دارند که ابزار کار نیروهای فنی در بازار کار هستند. معمولاً دانشگاه‌ها سرفصل‌های آموزشی خود را تدریس می‌کنند و این نرم‌افزارها به‌صورت آزاد خارج از دانشگاه آموزش داده می‌شوند که هزینه آن‌ها نیز بالا است. اکنون این نرم‌افزارها توسط اساتید متخصص آن کنار درس‌های رسمی در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده می‌شوند تا دانشجویان تسلط کافی را بر این نرم‌افزارها پیدا کنند.

علوی با بیان این‌که معتقدیم نخستین کار باید ارتقای مهارت دانشجویان باشد، اظهار کرد: کارگاه‌ها به‌خوبی تجهیز شده‌اند زیرا اهمیت موضوع به این امر وابسته است که خروجی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان بامهارت باشند و به‌راحتی در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، کشاورزی و … جذب بازار کار شوند یا آن‌که هر فارغ‌التحصیل بتواند کارآفرین شود.

وی تصریح کرد: تأکید بسیاری بر جذب مدرسان ماهر و توانمند وجود دارد و در برنامه‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای در اولویت قرار گرفته است؛ در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان هیچ هیأت‌علمی رسمی موظف وجود ندارد اما بیش از 300 هیأت‌علمی مدعو در آموزشکده‌های استان حضور دارند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار