افزایش ظرفیت ۲۰ هزار پزشک به نسبت ۱۰ هزار جمعیت تا سال ۱۴۱۰

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تصویب مصوبه افزایش ظرفیت ۲۰ هزار پزشک به نسبت ۱۰ هزار جمعیت تا سال ۱۴۱۰ خبر داد.
منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش ظرفیت پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی به نفع نخبگان علمی و جوانان ایرانی است.

او افزود: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر معدل بالای ۱۹.۳ داشته اند و با افزایش ظرفیت پزشکی به دانش آموزان علوم تجربی نشان خواهیم داد که آن‌ها می‌توانند رشته مورد علاقه خود را پیدا کنند.

کبگانیان تصریح کرد: طی چند سال آینده استان‌های محروم از نعمت پزشک برخوردار خواهند شد. همچنین پیری جمعیت یکی از نگرانی افراد جامعه است و کشور ما در آستانه خطرات پیری جمعیت قرار گرفته است که حتما در این زمینه رسیدگی‌های پزشکی و تقویت کمی و کیفی پزشکان امری لازم و ضروری است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مطابق جلسات قبلی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، هر ساله باید حداقل ۳ هزار نفر به ظرفیت ورودی رشته‌های پزشکی اضافه شود که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه کمبود پزشک و ضرورت بر افزایش دانشجویان ورودی به دانشکده‌های پزشکی به تصویب رسید.

مهلت دو ماهه وزارت بهداشت برای ارائه الزامات مربوط به نظام ارجاع و پزشک خانواده

کبگانیان ادامه داد: ظرف دو ماه وزارت بهداشت مکلف شد که الزامات مربوط به نظام ارجاع و پزشک خانواده از شبکه سلامت را به ما ارائه بدهد که این دو موضوع برای اشتغال پزشکان به شدت لازم است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: پزشک خانواده در دولت گذشته مغفول مانده بود که باعث لطمه به پزشکان عمومی شد؛ بنابراین اولویت اختصاص افزایش ظرفیت پزشکی به مناطق محروم داده شد.

کبگانیان گفت: محاسبه کرده بودیم که تا پایان امسال باید ۱۲ هزار پزشک به نسبت ۱۰ هزار جمعیت وجود داشته باشد که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این رقم به ۱۳ هزار پزشک رسید و قرار است که تا سال ۱۴۱۰ به رقم ۲۰ هزار پزشک در ۱۰ هزار جمعیت برسیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار