افزایش ۳۰ درصدی وام های دانشجویی/اعلام زمان ثبت نام وام‌های نیمسال دوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه برای سال جاری مبلغ تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت،‌ گفت: مهلت ثبت‌نام وام‌های نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، همزمان با شروع نیم‌سال دوم آغاز می‌شود.

دکتر مسعود گنجی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام وام‌های نیم‌سال اول سالتحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، چهارشنبه اول دی‌ به پایان رسید و با بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های وام دانشجویان واجد شرایط ، موافقت شده است و اگر سازمان برنامه و بودجه تخصیص متناسب را پرداخت نماید مطمئنا ما کل وام دانشجویان واجد شرایط را می‌پردازیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران، به ۳۲ میلیون و پانصد هزار تومان، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

گنجی تاکید کرد: برای سال جاری مبلغ تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام وام‌های نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، همزمان با شروع نیم‌سال دوم آغاز می‌شود، گفت: سعی مسئولان صندوق رفاه دانشجویان بر این است اگر سازمان برنامه و بودجه تخصیص بودجه این صندوق را صدرصد انجام دهد هیچ درخواست وامی بی پاسخ نماند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه تصریح کرد: بیشترین تقاضا از نظر مبلغ ریالی مربوط به “وام شهریه” و “وام ضروری” می‌باشد، ولی از نظر تعداد متقاضی بیشترین تقاضا مربوط به “وام تحصیلی” بوده است. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه تخصیص لازم را به صندوق اختصاص دهد تا صندوق هم هر چه زودتر وام دانشجویان را به حساب آنها واریز کند.

دکتر گنجی همچنین با یادآوری این نکته که صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش “اعطای وام و تسهیلات”، “ارتقای خوابگاه ها” و “ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری” فعالیت دارد، افزود: دانشگاه‌هایی که مشکل ارتقای خوابگاه و یا سالن غذاخوری دارند، اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار صندوق است مساعدت لازم صورت پذیرد و مشکلات ایشان مرتفع شود.

وی افزود: دانشگاه هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می شوند نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام نموده و آن را در اختیار دانشجویان قراردهند. وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این وام می تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها را برطرف نماید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار