افزایش 5 نمره‌ای امتحانات میان ترم دانش آموزان

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه جدید شورا وزن نمرات امتحانات میان ترم دانش آموزان بیشتر شده و از 5 به 10 نمره افزایش یافته است.

احمد عابدینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: طبق این مصوبه از 20 نمره درسی هر دانش آموز 10 نمره به امتحانات میان ترم و 10 نمره به امتحانات پایان ترم تعلق می گیرد.

وی گفت: پیش از این 15 نمره به امتحانات پایان ترم و 5 نمره به امتحانات میان ترم دانش آموزان تعلق می گرفت.

عابدینی افزود: طبق این مصوبه ضریب امتحانات پایان ترم دانش آموزان از 4/5 به 1/5 کاهش و ضریب نمره امتحانات میان ترم از چهار به شش درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: به دلیل نمره پایین امتحانات میان ترم دانش آموزان تمام توجه خود را به امتحانات پایان ترم و مطالعه در شب های امتحان متمرکز می کنند که این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی برای آن ها می شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین دانش آموزانی که در پایه نهم انتخاب رشته کرده اند می توانند در صورت صلاحدید در پایه دهم رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.

عابدینی افزود: دانش آموزان متقاضی تغییر رشته می توانند درخواست خود را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه دهند.

وی گفت: طبق مصوبه قبلی شورا امکان تغییر رشته پیش از این از دانش آموزان پایه نهم گرفته شده بود.

عابدینی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مصوبه ای برای استفاده از معلمان خارجی در مدارس نداشته است و بنابراین به کارگیری این معلمان منع قانونی دارد و همچنان تخلف است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار