افزایش 8 برابری تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال 96

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش 8 برابری تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال 96

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی از افزایش 8 برابری تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال 96 خبرداد .
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ” مهناز امامدادی ” با حضور در شبکه خبر افزود : 25 هزار شغل خانگی در 350 رشته شغلی در سطح کشور وجود دارد
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به افزایش 8 برابری تسهیلات برای توانمندی متقاضیان مشاغل خانگی در سال 96 گفت : این تسهیلات از 100 میلیارد تومان در سال 95 به 800 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است .
وی با اشاره به وجود 350 رشته شغلی برای مشاغل خانگی، افزود: از تعداد 350 شغل خانگی موجود مشاغلی در حوزه های دامداری، خیاطی، IT و ICT فعالیت بیشتری دارند.
امامدادی اضافه کرد : با 8 برابری شدن بودجه ایجاد مشاغل خانگی ظرفیت های جدید بسیاری ایجاد شده است.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی گفت : متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی ، اطلاعات مربوط به مشاغل موجود را در فرم دو صفحه ای اطلاعات مشاغل مطالعه و با توجه به شغل مدنظر اقدام به ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد : پس از انجام فرایند ثبت نام فرم تکمیل شده به دستگاه مربوطه ارجاع و در صورت تایید به اداره کار برای صدور مجوز اشتغال ارسال می شود.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خاطرنشان کرد : متقاضیان پس از دریافت مجوز می توانند درخواست دریافت تسهیلات داده و با مراجعه به بانکی که از سوی سرپرستی شعب هر استان تعیین می شود نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
امامدادی افزود: امسال 15 هزار فقره تسهیلات با سود 4 درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی درباره کلاس‌های آموزشی که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می‌شدند، گفت: متناسب با نیازی که در بازار و جامعه دیده می‌شود سازمان فنی و حرفه‌ای درباره کلاس‌ها تصمیم گیری می‌کند و اگر مشخص شود که متقاضی و نیاز در بازار وجود دارد حتما کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار