امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه‌ها حضوری است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی از حضوری شدن امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه‌ها با توجه به شرایطی فعلی کرونا خبر داد.
محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها گفت: تصمیمات درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم بستگی به آمادگی دانشگاه‌ها در زمینه اسکان دانشجویان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه دارد.

او افزود: تاکید وزارت علوم بر برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه هاست، چرا که بهبود کیفیت مطالعه دانشجویان و تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها از لحاظ حضور دانشجویان در کلاس و محیط دانشگاه و امتحانات اهمیت دارد.

آهنچیان تصریح کرد: تا برگزاری امتحانات ترم اول دانشگاه‌ها حدود ۱۵ الی ۲۰ روز فاصله داریم و در این زمان تمام اتفاقات پیش رو درباره ویروس کرونا بر حضوری شدن یا نشدن آزمون‌ها موثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر تصمیمات وزارت علوم بر مبنای حضوری شدن امتحانات پایان ترم است و به دانشگاه‌ها این اختیار را داده ایم که بر اساس امکانات خود در زمینه ارائه اسکان به دانشجویان غیر بومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای امتحان و شرایط منطقه و شهر خود در آستانه ورود به امتحانات تصمیم گیری نهایی را انجام دهند.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار