امروز آخرین مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال در سامانه سجاد تا پایان امروز برای ثبت نام فرصت دارند، بررسی درخواست‌ها توسط دانشگاه مبدا از فردا اول خرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال در سامانه سجاد تا پایان امروز برای ثبت نام فرصت دارند. دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی میهمانی و انتقال (دارای شرایط خاص) همچون سنوات گذشته از یکم تا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت داشتند با مراجعه به سامانه جامع سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری «سامانه سجاد» https://portal.saorg.ir و با مطالعه دقیق آیین نامه و راهنمای ثبت نام در سامانه مهمانی و انتقال دانشجویان داخل  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

دانشگاه تنها درخواست‌هایی را بررسی خواهند کرد که از طریق این سامانه ثبت شده باشد؛ لذا تمام متقاضیان میهمانی که مایلند در ترم آتی درخواست انتقال، میهمانی و میهمانی دائم آنان بررسی شود لازم است از طریق این سامانه اقدام کنند.

پس از اتمام ثبت نام دانشجویان متقاضی، دانشگاه های مبدا از اول خرداد ماه تا ۱۵ تیر نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام و از ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مرداد ماه  دانشگاه های مقصد درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا را بررسی می کنند.

دانشجویان می توانند پس از ثبت درخواست و دریافت کد پی گیری نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه سجاد پیگیری کنند و از مراجعه حضوری به دانشگاه ها و سازمان با توجه به شرایط موجود جدا خودداری کنند.

هرگونه سیاست کلان در مورد مهمانی و انتقال در صورت عادی شدن شرایط و شروع به فعالیت موسسات و دانشگاه های کشور تابع آیین نامه نقل و انتقال و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد است و دانشجویان باید به این موضوع توجه داشته باشند که امکان نقل و انتقال در صورت داشتن ظرفیت و مهیا بودن شرایط در دانشگاه مقصد و موافقت دانشگاه مبدا امکان پذیر  است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به این موضوع نیز باید اهتمام ویژه  داشت  که در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط موجود خواهد بود و تعیین زمان و ادامه تعطیلی یا آغاز آموزش حضوری در مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها با ستاد ملّی مبارزه با کرونا است و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تابع آن سیاست خواهند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار