امسال باید ۶۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان ایجاد شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: سهمیه امسال خوزستان ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی است که باید با افزایش تولید در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی، گاز، نفت، خدمات و … این میزان اشتغال ایجاد شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، آقا رضا فتوحی با بیان اینکه پارسال در خوزستان برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شد افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار شغل در خوزستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان “تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین” بیان کرد: باید در بخش کشاورزی، گاز، نفت، خدمات و بخش‌های دیگر تولیدات را افزایش دهیم تا اشتغالزایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی خوزستان هم اکنون با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال فعالیت هستند که باید قوی‌تر کار کنند گفت: ۷۲ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی در خوزستان داریم که با ظرفیت ۳۰ درصدی کار می‌کنند که برای اشتغالزایی بیشتر باید این ظرفیت به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

فتوحی با اشاره به طرح جامع شیلات در خوزستان بیان کرد: این طرح با ظرفیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار تن در حال انجام است که باید ۲ تا سه سال آینده به ۵۰۰ هزار تن برسد؛ باید از ظرفیت دریایی برای پرورش ماهی‌های دریایی استفاده کرد؛ پتروشیمی‌های مستقر در خوزستان نیز در این راه همکاری کنند تا بخشی از درآمد خود را برای کمک به فضای کسب و کار استان اختصاص دهد.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید معاونان و کارشناسانی را انتخاب کنند که کمک حال مردم باشند و بتوانند وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را در جهت افزایش درآمد، اشتغالزایی و کارآفرینی هدایت کنند.

وی بر استفاده بهینه از منابع خوزستان تاکید کرد و افزود: در خوزستان در بخش اشتغال و اقتصاد ظرفیت‌ها و منابعی همچون نفت، گاز، زمین، آب و دریا، ارتباط و روابط مرزی دریایی، زمینی و هوایی با کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و می‌توانیم به معنای واقعی کلمه بگوییم خوزستان تکیه‌گاه ایران است.

وی با بیان اینکه باید با تلاش جدی‌تر و بهتر بتوانیم بستر کار را برای بخش خصوصی فراهم کنیم ادامه داد: مهیا کردن شرایط کار برای بخش خصوصی تنها مرتبط به یک دستگاه نیست، همه دستگاه‌ها باید بر اساس وظایف قانونی بر عهده دارند، به رونق کسب و کار کمک کنند.

فتوحی بیان کرد: خوزستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد که می‌توانیم از ظرفیت حمل و نقل دریایی با کشتی‌ مسافری به کویت، عراق، عمان، قطر و دبی استفاده کنیم؛ سازمان بنادر و کشتیرانی باید در این زمینه اقدامات لازم را فراهم کند.

وی با اشاره به طرح رونق بخشیدن به نخیلات آبادان و خرمشهر افزود: در بخش کشاورزی نیز از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید گندم در کشور، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تولید در خوزستان بوده و در بحث تولید کلزا نیز خوزستان رتبه نخست کشور را دارد که این نشان از ظرفیت خوب استان در بخش‌های مختلف دارد.

اخبار استان اخبار