امکان تعویق ۶ ماهه اعزام به خدمت مشمولان محقق/ سربازان امریه هم کسری خدمت می‌گیرند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

امکان تعویق ۶ ماهه اعزام به خدمت مشمولان محقق/ سربازان امریه هم کسری خدمت می‌گیرند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از امکان تعویق ۶ ماهه اعزام به خدمت افرادی خبر داد که در حال انجام تحقیق برای این ستاد هستند.
سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که مشمولان در حال انجام تحقیق برای ستاد کل نیروهای مسلح، آیا می توانند برای تکمیل پروژه خود اعزام به سربازی را به تعویق بیندازند، گفت: وضعیت این افراد در جلسه ای بررسی شد و توافق شد کسانی که تا زمان اعزام به سربازی تحقیقشان به اتمام نمی رسد، ۶ ماه اعزامشان به تعویق بیافتد.

وی ادامه داد: البته برای این منظور، مشمولان محقق حتما بایست یک ماه قبل از اعزام اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مقرر شد تا به کسانی که پروژه را تمام نکرده و وارد خدمت شده اند در صورت پیشرفت ۵۰ درصدی کار، اجازه داده شود کار را تمام کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مشمولان غایب نیز می توانند از کسری ایثارگری و جانبازی بهره مند شوند یا خیر، گفت: اکنون افرادی که خود را به موقع معرفی کرده اند، در اولویت ارائه تسهیلات هستند.‌

وی ادامه داد: پس از کاهش ازدحام مشمولان، وضعیت غایبین بررسی و تصمیم گیری می شود که به ازای هر ماه ایثارگری یا جانبازی چند روز به آنها کسری تعلق می گیرد. البته بهتر است که غایبین هرچه زودتر خود را معرفی کنند.

کمالی بار دیگر به تشریح نحوه تقسیم کسری ایثارگری و جانبازی میان 2 برادر پرداخت و گفت: شرط استفاده همزمان 2 برادر از کسری ایثارگری این است که پدر هنگام ثبت کسری، ماه ها را تقسیم کند و کسری هر فرزند را جداگانه به ثبت برساند. دقت شود که در صورت ثبت تمام ماه ها برای فرزند اول، حتی در صورت استفاده تنها بخشی از آن، دیگر امکان استفاده برای فرزند دوم وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص تعلق کسری خدمت به سربازانی که امریه گرفته اند، اظهار داشت: این سربازان از لحاظ کسر خدمت به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول با داشتن کسری خدمت، ادعا به نداشتن آن می کنند که این افراد نباید از کسری استفاده کنند و در صورت اصرار باید هزینه ۲ میلیون تومانی آموزش را پرداخت کنند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که کسری ندارند، ولی بعد از دادن تعهد از کسری خدمت برخوردار می شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار