انتخاب رشته کنکور ارشد از اول تیر؛ نتایج نهایی شهریور اعلام می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته باید از اول تا چهارم تیر برای این کار اقدام کنند.
عبدالرسول پورعباس گفت: پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ۳۱ خرداد در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از اول تا چهارم تیر، می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما برای انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته وی نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نیمه اول شهریور اعلام می‌شوند تا پذیرفته‌شدگان از اول مهر بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

به گفته وی مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

او گفت: در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمناً ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار