آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی و آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ – اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

به اطلاع کاربران شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی به اطلاع می رساند،نتیجه نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۰ – سایر دستگاه ها بجز آموزش و پرورش اعلام شد.


15 شهریور 1401 – اعلام نتایج نهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی

کارجویان گرامی به اطلاع می رساند نتایج نهمین آزمون‌ فراگیر دستگاه های اجرایی سال 1400 اعلام گردید. درصورتی که داوطلبان براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی شدگان جهت بررسی مدارک به هر یک از دستگاههای اجرایی می باشند، موظفند برای اقدامات بعدی در تاریخ 1401/06/20 به آدرس درگاه اطلاع رسانی دستگاه مورد نظر به شرح جدول و براساس توضیحات و زمان بندی های مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام نمایند.

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه کلیک نمایید

جهت مشاهده نتایج آزمون کلیک نمایید


۲۳ مرداد ۱۴۰۱ _ اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش

کارجویان گرامی به اطلاع می رساند نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1400 (مصاحبه تخصصی)  – مشترک با نهمین آزمون استخدام فراگیر اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج نهایی کلیک نمایید


28 تیر 1401 – دریافت کارت نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی سال ۱۴۰۱

به اطلاع کاربران شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی به اطلاع می رساند،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

زمان آزمون : ۳۱ تیر ۱۴۰۱

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


25 تیر 1401 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون

به اطلاع کاربران شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی میرساند،کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون 
کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه شنبه 1401/04/28 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت. لذا داوطلبان شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی اینترنتی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند. آزمون روز جمعه 31 تیر 1401 برگزار خواهد شد.

ب‌- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 4، 5، 6، 7، 11، 12، 15 و 16 (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه 5 درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودید، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 1401/4/31 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید و در صورتی که نسبت به بندهای 3، 8 و 9 (جنس، معلولیت و شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2) مراجعه نمایید.
تذکر مهم 1: با توجه به اهمیت موضوع شهرستان محل تولد فرزندان داوطلبان جهت اعطای امتیازات پیش بینی شده در ماده (15) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (موضوع مصوبه شماره 278/69385 مورخ 1400/08/19 مجلس شورای اسلامی) در امتحانات مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور ضروری است داوطلبان با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به تکمیل بند مربوط به محل تولد فرزندان اقدام نمایند. در صورت عدم تکمیل بعد از برگزاری آزمون هیچ گونه ویرایشی برای بند مذکور انجام نخواهد گرفت.
تذکر مهم2: درخصوص سهمیه 25 درصد ایثارگران (بند 10 کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی‌گیرد و داوطلبان می­ بایستی در بازه زمانی ثبت نام اقدام به ویرایش سهمیه می نمودند.
2- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می‌باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضرورت دارد ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4 ×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایید و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
3- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج- آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون 
نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ 1401/4/30 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 در واحد رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می‌باشد که آدرس و محل تشکیل واحد رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره 2 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

د‍- یادآوری های مهم‌ 
۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) می‌باشد.
۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.
۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند« و‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
۸– حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می‌باشند، بنابراین اکیدا توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
۹- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 1401 از تاریخ 1401/4/31 لغایت 1401/5/5 بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایید.
۱۱-داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ 1401/5/6 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

هـ- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی 
انتظار می‌رود برای حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده‌های محترمتان موارد زیر را مورد توجه و آنها را رعایت نمایید:
۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.
۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری نمایید.
۷- از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
۹- در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
12- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.
و– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- درمورد مشمولان بند(الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت ازگزینش در آزمون همان سال.ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


۳ تیر 1401 – اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۱

به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ( آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به تاریخ های برگزاری ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ و ۱۶ ) می‌رساند که کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته های شغلی مربوط به وزارت مذکور از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مزبور، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۱ ( ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ) به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ها به شرح جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه و براساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش مربوطه، از زمان و مکان دقیق مصاحبه استخدامی خود اطلاع یافته و اقدام لازم بعمل آورند.

جهت مشاهده نتایج کلیک نمایید


۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱- دریافت کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱

به اطلاع کاربران شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور (ویژه رشته های شغلی وزارت آموزش و پرورش) می رساند، لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

زمان برگزاری آزمون : ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


9 اردیبهشت ۱۴۰۱ – اطلاعیه درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ (ویژه رشته‌های شغلی وزارت آموزش و پرورش)

ضمن آرزوی موفقیت و قبولی طاعات و عبادات برای داوطلبانی که در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ (ویژه رشته های شغلی وزارت آموزش و پرورش) ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این عزیزان را به موارد ذیل جلب می‌نماید:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت. لذا داوطلبان شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی اینترنتی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۵ و ۱۶ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودید، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸ و ۹ (جنس، معلولیت و شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایید.

تذکر مهم: درخصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی‌گیرد و با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان می بایستی در بازه زمانی ثبت نام اقدام به ویرایش سهمیه می نمودند.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می‌باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضرورت دارد ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایید و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

۳- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می‌باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

د‍ – یادآوی های مهم‌

۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیندبرگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی راس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند« و‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸– حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ (ویژه رشته‌های شغلی وزارت آموزش و پرورش) از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ لغایت ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایید.

۱۱-داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

هـ- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده های محترمتان موارد زیر را مورد توجه و آنها را رعایت نمایید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۹- در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

۱۲- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

و– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- درمورد مشمولان بند(الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت ازگزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی است.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

دریافت فایل جدول شماره ۱- آزمون استخدامی دستگاه نوبت نهم در قالب PDF

دریافت فایل جدول شماره ۲- آزمون استخدامی دستگاه نوبت نهم در قالب PDF


۱۱ اسفند – ۱۴۰۰ – اطلاعیه زمان برگزاری نهمین آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به افزایش آمار ثبت نام در رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش مقرر گردید، آزمون رشته های شغلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ به شرح ذیل برگزار گردد. لازم به توضیح است آزمون رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها (بجز وزارت آموزش و پرورش) در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ برگزار خواهد شد.

جدول رشته های شغلی نوبت صبح پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۵

کد شغل نام شغل
۲۵۲۴ هنرآموزحسابداری
۲۶۰۹ مراقب سلامت
۲۶۱۳ مربی امورتربیتی مدارس
۳۰۳۷ دبیرتربیت بدنی
۳۳۶۹ آموزگاری ابتدایی /ابتدایی /
۳۳۷۱ دبیری معارف اسلامی/معارف اسلامی/
۳۳۷۳ دبیرمعارف اسلامی /فلسفه /

جدول رشته های شغلی نوبت صبح جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶

کد شغل نام شغل کد شغل نام شغل کد شغل نام شغل
۲۵۷۵ هنرآموز/استادکارالکتروتکنیک/ ۳۰۴۱ دبیرشیمی ۳۳۶۳ هنرآموزچاپ
۲۵۷۶ هنرآموز/استادکارکامپیوتر/ ۳۰۴۲ دبیرعربی ۳۳۶۴ هنرآموزنساجی
۲۵۷۷ هنرآموز/استادکارمکانیک خودرو/ ۳۰۴۳ دبیرعلوم تجربی ۳۳۶۶ دبیری اقتصاد
۲۵۷۸ هنرآموز/استادکارتاسیسات/ ۳۰۴۴ دبیرفیزیک ۳۳۶۷ دبیری جغرافیا/جغرافیا/
۲۵۸۱ هنرآموز/استادکارصنایع چوب/ ۳۲۴۶ هنرآموزساختمان ۳۳۶۸ دبیری جغرافیا/زمین شناسی /
۲۵۸۲ هنرآموز/استادکارطراحی ودوخت/ ۳۲۴۹ هنرآموزصنایع چوب ۳۳۹۹ اموزگاری ابتدایی /استثنایی /
۲۵۸۳ هنرآموزصنایع شیمیایی ۳۲۵۰ هنرآموزطراحی ودوخت ۳۴۰۰ مشاورواحدآموزشی
۲۵۸۴ هنرآموزتاسیسات ۳۲۵۱ هنرآموزکامپیوتر ۳۴۰۱ هنرآموزالکتروتکنیک /الکتروتکنیک/
۲۵۹۳ هنرآموزصنایع غذایی ۳۲۵۳ هنرآموزمکانیک خودرو ۳۴۰۲ هنرآموزالکتروتکنیک /مکاترونیک /
۲۵۹۴ هنرآموزصنایع دستی ۳۲۵۴ هنرآموزناوبری ۳۴۰۳ هنرآموزگرافیک /گرافیک /
۲۵۹۵ هنرآموزصنایع فلزی ۳۳۱۸ هنرآموزنقاشی ۳۴۰۴ هنرآموزگرافیک /انیمیشن /
۲۵۹۶ هنرآموزمتالورژی ۳۳۱۹ هنرآموزمکانیک موتورهای دریایی ۳۴۰۵ هنرآموزنقشه کشی عمومی/معماری/
۲۵۹۷ هنرآموزالکترونیک ۳۳۲۲ هنرآموز/استادکارساخت وتولید/ ۳۴۰۶ هنرآموزساخت وتولید/ساخت وتولید/
۲۶۰۱ دبیری هنر ۳۳۲۴ هنرآموز/استادکارالکترونیک / ۳۴۷۱ دبیرعلوم زیستی وبهداشتی
۲۶۰۲ دبیری تاریخ ۳۳۲۶ هنرآموز/استادکارساختمان / ۳۴۷۲ دبیرروان شناسی وعلوم تربیتی
۲۶۱۱ دبیرعلوم اجتماعی ۳۳۲۸ هنرآموز/استادکارصنایع فلزی / ۳۴۷۳ هنرآموزاموردامی
۲۶۱۴ هنرآموزماشین های کشاورزی ۳۳۳۰ هنرآموزمعدن ۳۴۷۴ هنرآموزامورزراعی وباغی
۳۰۳۶ دبیرادبیات فارسی ۳۳۳۲ دبیری حرفه وفن /کاروفناوری /
۳۰۳۸ دبیرریاضی ۳۳۶۰ هنرآموزکودکیاری
۳۰۳۹ دبیرزبان وادبیات انگلیسی ۳۳۶۲ هنرآموزسرامیک

۵ اسفند ۱۴۰۰- اطلاعیه اصلاحیه دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام (سری سوم) نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷، اطلاعیه های مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ و ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ اصلاحیه سری سوم دفترچه راهنمای مذکور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده (تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۶) و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده مقرر گردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

ـ اصلاحیه عنوان شغل و شرایط احراز تحصیلی شغل محل (۱۳۲۰۴) دفترچه راهنما مربوط به اداره ی کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی:

کد شغل محل شغل محل خدمت تعداد آزاد ایثارگر ۲۵ درصد ایثارگر ۵ درصد معلول
جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد
۱۳۲۰۴ هنرآموز (استادکار مکانیک خودرو) خراسان شمالی-بجنورد ۲ مرد ۱ مرد ۱
شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی ۱۳۲۰۴ ۳۲۳۴۴: :کاردانی فنی مکانیک خودرو (فوق دیپلم)

۴ اسفند ۱۴۰۰- اطلاعیه اصلاحات دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام (سری دوم) نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ و اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۱، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنمای مذکور، به شرح ذیل اعلام می گردد.

متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند. ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

الف) اصلاحات مربوط به شغل محل‌ها:

ـ اصلاحیه مربوط به شغل محل‌های جدید سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

فهرست شغل محل‌های سازمان ملی بهره وری ایران

کد شغل محل شغل محل خدمت تعداد آزاد ایثارگر ۲۵ درصد ایثارگر ۵ درصد معلول
جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد
۲۲۱۰۱ حسابدار تهران-ستاد تهران- ۱ زن/مرد ۱
شرایط احراز تحصیلی کد شغل محل ۲۲۱۰۱ ۳۰۴۰۸: حسابداری (فوق لیسانس)- ۳۱۰۷۴: مدیریت مالی (فوق لیسانس)- ۳۲۴۲۸: حسابداری مدیریت (فوق لیسانس)
۲۲۱۰۲ کارشناس امور بهره وری تهران-ستاد تهران- ۱ زن/مرد ۱
شرایط احراز تحصیلی کد شغل محل ۲۲۱۰۲ ۳۰۳۰۸: توسعه اقتصادی و برنامه ریزی (فوق لیسانس)- ۳۰۷۴۷: علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی (فوق لیسانس)- ۳۱۲۳۰: مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (فوق لیسانس)- ۳۱۲۴۰: مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری (فوق لیسانس)- ۳۱۹۳۷: مدیریت صنعتی گرایش تولید (فوق لیسانس)- ۳۲۱۴۲: مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها (فوق لیسانس)- ۳۲۴۲۰: مدیریت صنعتی گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری (فوق لیسانس)- ۳۲۴۷۰: مدیریت صنعتی گرایش مدیریت عملکرد (فوق لیسانس)- ۳۲۷۱۴: مدیریت MBA گرایش اقتصاد مدیریت (فوق لیسانس)- ۳۲۹۳۳: مهندسی صنایع گرایش مدلسازی سیستمهای کلان (فوق لیسانس)- ۳۲۹۴۵: علوم اقتصادی (فوق لیسانس)- ۳۳۰۰۷: مهندسی صنایع گرایش سیستمهای اقتصادی و اجتماعی (فوق لیسانس)- ۳۳۰۱۲: علوم اقتصادی گرایش برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی (فوق لیسانس)- ۳۳۳۴۵: مهندسی صنایع گرایش کیفیت و بهره وری (فوق لیسانس)- ۳۳۳۴۶: مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان اقتصادی و اجتماعی (فوق لیسانس)- ۳۳۳۴۷: مدیریت MBA گرایش مدیریت عملیات (فوق لیسانس)- ۳۳۳۴۸: مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات (فوق لیسانس)- ۳۳۳۴۹: مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات (فوق لیسانس)
۲۲۱۰۳ کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار تهران-ستاد تهران- ۱ زن/مرد ۱
شرایط احراز تحصیلی کد شغل محل  ۲۲۱۰۳ ۳۱۸۸۷: مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار (فوق لیسانس)- ۳۲۰۰۹: مدیریت فناوری اطلاعات کلیه گرایش ها (فوق لیسانس)

شغل محل جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

کد شغل محل شغل محل خدمت تعداد آزاد ایثارگر ۲۵ درصد ایثارگر ۵ درصد معلول
جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد
۲۲۱۰۴ کارشناس تجهیزات و فضاهای اموزشی مدارِس (۵) تهران-ستاد تهران- ۱ زن/مرد ۱
شرایط احراز تحصیلی کد شغل محل ۲۲۱۰۳ ۳۱۵۵۵: مهندسی صنایع گرایش صنایع (فوق لیسانس)- ۳۲۹۹۹: مهندسی صنایع بدون گرایش (فوق لیسانس)- ۳۳۵۱۶: مهندسی صنایع گرایش مهندسی صنایع (فوق لیسانس)

ب) اعلام مواد امتحانی شغل کارشناس امور بهره وری (کد۱۵۴۴۲) و کارشناس تجهیزات و فضاهای آموزشی مدارس (۵) (کد ۱۵۴۴۳) دفترچه راهنما:

عنوان و کد شغل مواد آزمون
کارشناس امور بهره وری (کد شغلی ۱۵۴۴۲) ۱ـ مدیریت کیفیت و بهره وری
۲ـ اقتصاد مهندسی
۳ـ اقتصاد خرد و کلان
۴ـ مدیریت تولید و عملیات
۵ـ روش سنجی و کار سنجی و ارزیابی کار و زمان
کارشناس تجهیزات و فضا های آموزشی مدارس (۵) (کد شغلی ۱۵۴۴۳) ۱ـ برنامه ریزی و کنترل پروژه
۲ـ اقتصاد مهندسی
۳ـ طرح ریزی واحدهای خدماتی و صنعتی
۴ـ آمار و احتمالات کاربردی
۵ـ اصول مدیریت و تئوری سازمان

۱ اسفند ۱۴۰۰- اطلاعیه اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰، ضمن اعلام اصلاحات به شرح ذیل به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی مذکور می‌رساند پایان زمان ثبت نام از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ به روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ اصلاح می‌گردد. لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به دفترچه راهنما:

ـ اصلاحیه مربوط به اصلاح تاریخ فراغت از تحصیل، پایان خدمت و معافیت دائم:

ـ ملاک عمل تاریخ فراغت از تحصیل، پایان خدمت و معافیت دائم مندرج در صفحه (۱۰) ردیف (۱) از بخش هفتم دفترچه راهنمای ثبت نام به تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ اصلاح می شود.

ـ اصلاحیه مربوط به محل خدمت شغل محل های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران:

ـ عنوان محل خدمت شغل محل‌های: ۱۱۸۳۷، ۱۱۸۴۴، ۱۱۸۵۱، ۱۱۸۶۱، ۱۱۸۶۸، ۱۱۸۷۴، ۱۱۸۸۰، ۱۱۸۸۶، ۱۱۸۹۳، ۱۱۹۰۰، ۱۱۹۰۶، ۱۱۹۱۲، ۱۱۹۱۶، ۱۱۹۲۱، ۱۱۹۲۸، ۱۱۹۳۶، ۱۱۹۴۲، ۱۱۹۴۸، ۱۱۹۵۴، ۱۱۹۶۰، ۱۱۹۶۶، ۱۱۹۷۰، ۱۱۹۷۸، ۱۱۹۸۳، ۱۱۹۸۸، ۱۱۹۹۱، ۱۱۹۹۵، ۱۲۰۰۰، ۱۲۰۰۳، ۱۲۰۱۳، ۱۲۰۱۸، ۱۲۰۲۴، ۱۲۰۲۷ و ۱۲۰۳۰ به تهران – مناطق ۷ و ۴ اصلاح می‌گردد، که در دفترچه راهنما به اشتباه تهران – مناطق ۷ و ۱۴ درج شده است.


با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه سازمان به شماره ۲۴۵۱۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ و اصلاحات بعدی آن و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به شرح زیر اعلام میگردد:

بخش اول: تعاریف
مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی
کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمهای دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران
ب-۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-۲ ) ایثارگران سهمیه پنج (۵ ) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از
مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
به داوطلبی اطلاق میگردد که” متولد” یا “ساکن با سابقه ده سال سکونت” در همان شهرستان محل تقاضا باشد.
ج-۱ )بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
۱ .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد

تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
۲ .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
۳ .مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام (۱۴۰۰/۱۱/۲۷) برای آزمون میباشد.
تبصره: افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد

بخش دوم: شرایط عمومی داوطلبان
۱ .داشتن تابعیت ایران؛
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (۸ ) مصوبه شماره ۱۴۰۰/۶۷۹۵ /دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشآموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمونهای استخدامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (برای وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ و برای سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ،(نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
۱۰ .به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد

۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵ ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی (۳۰)  سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و شش (۳۶) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی.
تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانهها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و
شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تبصره ۳ :به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند، پنج (۵) سال میباشد.
امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشتر ک فراگیر میباشد.

بخش سوم: مواد آزمون
الف- آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
۱ .معارف اسلامی؛
۲ .زبان و ادبیات فارسی؛
۳ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
۴ .ریاضی و آمار مقدماتی؛
۵ .زبان انگلیسی عمومی؛
۶ .هوش و توانمندیهای ذهنی؛
۷ .فناوری اطلاعات.
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در
این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ؟؟ مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (۱ )میباشند. ضمناً به ازای هر پاسخ
اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران
جذب ایثارگران مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور و ازمحل سهمیه های قانونی ۲۵ و ۵ درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغلمحلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند.
۲ .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ ) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد. در صورت عدم تایید بنیاد مذکور داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.
۳ .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
۴ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصد
ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهرهمند گردند.
۵ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند.
۶ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره
امتحان در شغل مربوط الزامی است.

تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه های ۲۵ و ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۷ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.
تذکر:
۱ .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
۳ .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.

ب) سهمیه معلولین
جذب معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور و از محل سهمیه قانونی سه (۳ ) درصد (قانون جامع حمایت از معلولان) از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۳ درصد معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان معلول تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
۲ .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳ .بر اساس ماده (۵ ) آییننامه شماره ۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.
۴ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۳ درصد معلولین در صورت کسب حد نصاب، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد

تذکر:
۱ .معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
۳ .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.

ج) سایر امتیازات
۱ .حافظین قرآن
بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳ ) برای حافظین قران در مشاغل مربی امور تربیتی مدارس و دبیر معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم میباشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم میباشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر تخصیص خواهد یافت.
۲ .بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت میباشند.
اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد. «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (۴۰ %)  برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ % ) برای حیطه تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (۱/۴) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.»
۳ .قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲ ) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰ ) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود.
تذکر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵  نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک میباشد.

بخش پنجم: مراحل ثبت نام
داوطلبان استخدام در زمان ثبتنام میتوانند علاوه بر شغلمحل و دستگاه اجرایی مورد تقاضا به عنوان انتخاب اصلی، یک محل دیگر در همان شغل و دستگاه اجرایی را به عنوان انتخاب دوم، انتخاب نمایند.
دستگاههای اجرایی میتوانند حداکثر تا شش (۶ ) ماه پس از اعلام نتیجه نهایی آزمون تا قبل از زمان برگزاری آزمون بعدی با
هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور در هر یک از شغل محلهایی که داوطلب نداشته و یا افراد پذیرفته شده کمتر از نیاز دستگاه باشند، از میان داوطلبان آزمون با در نظر گرفتن انتخاب دوم داوطلبان و رعایت شرایط تعیین شده در شغل محلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام امتحان مشترک فراگیر برای دستگاه مورد نظر (اعم از سهمیه، جنسیت، شرایط احراز و…)، به ترتیب نمرات فضلی در آزمون کتبی، نسبت به دعوت از آنها جهت انجام سایر مراحل استخدامی اقدام نماید.
داوطلب متقاضی استخدامدر دستگاههای اجرایی بایددر زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل عکس اسکن شده:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حد ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر ۱ :(اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر ۲ :(عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر ۳ :(با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه. در صورتی که شناسنامه توضیح دارد، اسکن صفحه توضیحات.
– تصویر صفحه اول شناسنامه با فرمت jpg باشد.
– حجم فایل ذخیره شده تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از ۳۰ کیلو بایت کمتر و از ۱۳۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
– در صورت اسکن تمامی صفحات، عکسها را در یک صفحه قرار دهید و سپس در سیستم بارگذاری کنید.

  • فایل اسکن شده مدرک تحصیلی در فرمت jpg.
  •  فایل اسکن شده کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)، در فرمت jpg.
  •  فایل اسکن شده گواهی سهمیه ۵ درصد ایثارگران، در فرمت jpg.
  •  فایل اسکن شده فرم بهزیستی معلولیت، در فرمت jpg.
  •  فایل اسکن شده مدارک دال بر بومی بودن (فرم استشهادمحل سکونت)، در فرمت jpg.

ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲ انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و پس از پرداخت مبلغ( ۱/۲۵۰/۰۰۰ یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد
ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام:
– در ردیف های ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل واردnنماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
– در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۰۷۱۳۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
– در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
– در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید. ضمناً داوطلبان متاهل میبایست تعداد فرزندان خود را در مربع مربوطه درج نمایند.
– در ردیف ۹ ،داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۳۷ مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
– در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
– در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.
– در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۴ ،داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.
– در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید.
– بر اساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تائید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ردیف نوع معلولیت شدت معلولیت نیاز تعیین شده توضیحات
۱ بینایی خیلی شدید منشی- وقت اضافه
شدید منشی- وقت اضافه
متوسط چاپ درشت سوالات – وقت اضافه متوسط
به صورت ۳/۱ وقت افراد شدید
با توجه به طیف وسیع کم بینایی و شرایط محیط آزمون در صورت درخواست، منشی در دسترس است.
خفیف چاپ درشت سوالات
۲ شنوایی خیلی شدید رابط – وقت اضافه
شدید رابط – وقت اضافه
متوسط
خفیف
۳ جسمی حرکتی خیلی شدید منشی- وقت اضافه با توجه به آسیب چهاراندام در افراد با معلولیت جسمی
حرکتی خیلی شدید، منشی و وقت اضافه ضروری
است
شدید در صورت آسیب صرفاً اندامهای تحتانی (پاها)، نیازی شدید –
به وقت اضافه و منشی ندارد.
شدید منشی- وقت اضافه در صورت آسیب دستها به ویژه دست غالب یا فقدان شدید دست
متوسط منشی- وقت اضافه در صورت آسیب دستها به ویژه دست غالب یا فقدان شدید دست
خفیف
آسیب گفتار و زبان با هر شدت معلولیت
تکاملی رشد(اتیسم) با هر شدت معلولیت محیط فیزیکی آرام و با تراکم با جمعیت بسیار پایین
اعصاب و روان با هر شدت معلولیت

در ردیف ۱۶ ،مشمولان حافظان قرآن درجه ۱ تا ۳ این بند را علامتگذاری نمایند.
– در ردیف ۱۷ ،داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۰ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
– در ردیف ۲۱ ، داوطلب باید معدل مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۳۷ مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
– در ردیف ۲۳ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۵ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۶ ،داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۷ ،داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
– در ردیف ۲۸ ،داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخاب اصلی و انتخاب دوم خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
* در صورت عدم تکمیل ظرفیتهای اعلام شده در شغل محلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام از محل انتخاب اصلی داوطلبان و درخواست دستگاه استخدام کننده مورد تقاضای داوطلب، انتخاب دوم افراد در مرحله تکمیل ظرفیت ملاک عمل قرار خواهد گرفت
– در ردیف ۲۹ و ۳۰ ،داوطلب باید وضعیت بومی انتخاب اصلی و دوم خود را، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند
د) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:
کارت شرکت در امتحان مذکور برای رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی برای رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ و هم چنین کارت شرکت در امتحان مذکور برای رشته های شغلی سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی برای رشته های شغلی سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت
بخش ششم: سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه
الف) تعیین حدنصاب
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر  اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطههای عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب حداقل پنجاه (۵۰ )درصد نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل (۴۰) درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل-شهرستان در هر یک از دستگاههای اجرایی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکر:
داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق درگاه الکترونیکی سازمان
سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب
انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب را کسب نمودهاند، بر اساس نمره مکتسبه
آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.
ج) انتخاب و اعلام لیست سه تا پنج برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین تاییدشدگان مرحله بررسی مدارک در هر “شغل محل جنسیت”
انجام مصاحبه های استخدامی در صورت وجود داوطلب واجد شرایط و دارای حد نصاب، صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه تا پنج برابر ظرفیت در هر شغلمحل صورت میپذیرد.
۱ .فهرست دستگاههای اجرایی، که نسبت به برگزاری مصاحبه استخدامی بر اساس پنج برابر ظرفیت در هر شغل محل جنسیت̶ اقدام خواهند نمود، به شرح ذیل میباشد؛

 ردیف  دستگاه
۱ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
۲ وزارت کشور
۳ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان
۴ اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان
۵ اداره کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان
۶ اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان سیستان و بلوچستان
۷ اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان سیستان و بلوچستان
۸ شرکت سهامی برق منطقه ای سیستان و بلوچستان
۹ اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان
۱۰ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
۱۱ مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
۱۲ سازمان نقشه برداری کشور
۱۳ پژوهشگاه استاندارد
۱۴ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

۲ .دستگاه های اجرایی که نام آنها در جدول فوق وجود ندارد، نسبت به برگزاری مصاحبه استخدامی بر اساس سه برابر در هر شغل محل جنسیت ظرفیت اقدام خواهند نمود.
تذکر۱ :در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر ̶شغل محل جنسیت کمتر از تعداد اعلام شده در بندهای۱  و ۲ باشند، تمامی افراد واجد شرایط دارای حد نصاب آن شغل محل جنسیت̶ برای مصاحبه استخدامی معرفی خواهند شد.
تذکر۲ :در صورت عدم امکان انجام مصاحبه استخدامی به صورت حضوری، مصاحبه های استخدامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد
د) معرفی به گزینش
۱ .پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (۷۰ (درصد برای آزمونهای کتبی و سی (۳۰) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیههای قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.
۲ .در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حد نصاب به گزینش، بر اساس مجموع نمره فضلی آنان در آزمون کتبی (با وزن چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد برای حیطه تخصصی) به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش اقدام میگردد.
تذکر: در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد
بخش هفتم: تذکرات مهم
۱ .ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل (تاریخ فارغالتحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه) و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، سه ماه پس از آخرین روز ثبتنام امتحان مشترک فراگیر (۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ) میباشد.
۲ .ملاک عمل در خصوص سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر (۱۴۰۰/۱۱/۱۲) میباشد.
۳ .به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲ ) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL ) صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبارسنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با نشانی www.aro.goc.ir  قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.
۴ .هر داوطلب در صورت مشمول بودن در هر یک از سهمیه های قانونی ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران و ۳ درصد معلولان، صرفاً مجاز است در یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، ثبتنام نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوقالذکر باشد، در زمان ثبتنام صرفاً مجاز است یکی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبتنام میباشد.
۵ .استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به استنثنای سازمان امور اراضی (قراردادی) به صورت پیمانی خواهد بود.
۶ .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبتنام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه راهنمای ثبتنام امتحان مشترک فراگیر یکسان باشد. در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغالتحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبتنام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی میباشد و شامل دیگر گرایشهای این رشته نمیشود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایشها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران (کلیه گرایشها) که همه گرایشهای این رشته تحصیلی را شامل میشود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران (بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود
ضمناً فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند، که عنوان مدرک تحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهی موقت آنان بدون در نظر گرفتن پیشوند “معارف اسلامی “با مقطع، رشته و گرایش تحصیلی پیشبینی شده در شرایط احراز مشاغل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام یکسان باشد .این دسته از داوطلبان، باید در زمان ثبت نام، عنوان رشته تحصیلی خود را بدون در نظر گرفتن پیشوند “معارف اسلامی “انتخاب نمایند.
۷ .مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر و همچنین مدارک معادل، برای شرکت در امتحان مشترک فراگیر و استخدام مجاز نمیباشد.
۸ .افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلامشده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پیمانی پذیرفتهشدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر میباشد.
۹ .بر اساس بند (ز) ماده (۴۲ ) قانون مدیریت خدمات کشوری و آییننامه شماره ۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند (با در نظر گرفتن بند (ب) “سهمیه معلولین”، بخش (۴) امتیازات و سهمیه های قانونی)، در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد
۱۰ .با توجه به اینکه دستگاههای استخدام کننده اطلاعات خود اظهاری و مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از اعلام نتایج آزمون کتبی داوطلبان بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن)، مغایر با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام امتحان مشترک فراگیر باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
۱۱ .با توجه به اینکه امتیازات مندرج در بند (ج) سایر امتیازات مندرج در بخش چهارم بر مبنای اطلاعات خوداظهاری داوطلبان لحاظ میگردد ، لذا در صورتی که اطلاعات خوداظهاری از جمله حافظین قران، بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) و قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت مغایر با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد، صرفا اطلاعات خوداظهاری حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و در صورت ارائه مدارک و مستندات جعلی، در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
۱۲ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلامشده در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
۱۳ .اسامی پذیرفتهشدگان نهایی از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به
اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۴ .مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر دو ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۵ .دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی اقدام نماید و پذیرفته شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از اعلام دستگاه جهت ادامه مراحل جذب و استخدام به دستگاه اجرایی مربوط مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی میباشد.
۱۶ .مسئولیت ثبتنام در امتحانات مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به عهده داوطلب بوده و تاکید میگردد با توجه به اشتباهات پیش آمده در زمان ثبتنام داوطلبان توسط سایر افراد (در مواردی نظیر اطلاعات شخصی، تحصیلی، سهمیه های قانونی، بومی و …)، که امکان اصلاح آنها پس از پایان زمانهای تعیین شده برای ثبتنام و ویرایش اطلاعات وجود ندارد، بنابراین ضروری است داوطلبان نسبت به کنترل دقیق اطلاعات خود اقدام لازم را بعمل آورند.
۱۷ .به منظور رعایت عدالت استخدامی و ایجاد فرصت برابر برای تمامی داوطلبان امتحانات مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمانهای تعیین شده برای ویرایش اطلاعات داوطلبان، امکان هیچگونه تغییر و اصلاح در اطلاعات خوداظهاری داوطلبان وجود نداشته، بنابراین داوطلبان میبایست در زمانهای تعیین شده برای ثبت نام م و ویرایش اطلاعات در تکمیل فرم ثبتنام امتحانات مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور بعمل دقت لازم را بعمل آورند
شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی
وزارت آموزش و پرورش:
طی دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:
– به استناد مجوز شماره ۷۲۷۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزشوپرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار میشود)، در دانشگاه فرهنگیان (رشته های شغلی دبیری، آموزگاری، مربی امورتربیتی، مشاوره، مراقب سلامت) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته شغلی هنرآموزی)، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد.
– مهارت آموزانی که ازحضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارتهای وارده خواهند بود.
– بخشی از هزینههای برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارتآموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش وپرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
– شرایط، ضوابط و نحوه ثبتنام در دوره یکساله مهارتآموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیتهای عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد.
رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی میباشد. پذیرفتهشدگان نهایی رشته های شغلی هنرآموزی جهت اطلاع از نحوه ثبتنام و شرکت یکساله مهارتآموزی میبایست از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به نشانی www.sru.ac.ir  و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگاری، دبیری، مراقب سلامت، مشاوره، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir  موضوع را پیگیری نمایند.
– مدت دوره یکساله مهارتآموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.
– محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.
– تغییر محل مهارت آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
– مهارت آموزان در زمان ثبتنام در مراکز مجری دوره یکساله مهارتآموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند، در غیر اینصورت باید تعهد نمایند که قبل از اتمام دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.
– دانشگاههای مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود.
– پذیرفته شدگان شغل محلهای آموزش و پرورش عشایری؛ بعد از گذراندن موفقیتآمیز دوره یکساله مهارت آموزی جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت.
تذکرات مهم:
– متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استادکاری)، میبایست دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوقدیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.
– با توجه به مصوب جلسه ۹۶۵ مورخ ۱۳۹۸/۴/۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره ۴ ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز «برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت میپذیرد. بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.
– فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش وپرورش میباشند، حق ثبتنام در آزمون استخدامی را ندارند.
– محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش وپرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است
شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران
الف – شرایط شغل کاردان و کارشناس مراقبت پرواز
– گذراندن دوره ۹ ماهه مصوب مراقبت پرواز در مدت حداکثر یکسال پس از شروع کار (به استثنای دارندگان مدرک تحصیلی
هوانوردی گرایش مراقبت پرواز و مراقبت پرواز) الزامی است.
– کسب صلاحیت پزشکی سطح ۳ سازمان هواپیمایی کشوری که منوط به انجام آزمایشات در مراکز پزشکی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری و تایید نهایی پزشکان طب هوایی آن سازمان می باشد.
– تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی است و از افراد در مرحله بررسی مدارک ،تسلط به زبان انگلیسی ارزیابی می گردد و در صورت موفقیت وارد مرحله مصاحبه استخدامی می گردند.
ب- شرایط اختصاصی شغل کاردان و کارشناس الکترونیک هواپیمایی
– گذراندن موفقیت آمیز ۵۱۰ ساعت دوره تخصصی و فنی الکترونیک هواپیمایی و آموزش های عملی مرتبط (به استثنای دارندگان مدرک تحصیلی الکترونیک هواپیمایی)، الزامی است.
ج-شرایط اختصاصی شغل کاردان و کارشناس ارتباطات هواپیمایی
– گذراندن موفقیت آمیز ۳۴۰ ساعت دوره تخصصی مخابرات هواپیمایی و آموزشهای عملی مرتبط (به استثنای دارندگان مدرک تحصیلی مخابرات هواپیمایی)، الزامی است.
د- شرایط اختصاصی شغل کارشناس ایمنی زمینی هواپیما
– امتحان آمادگی جسمانی بعد از معرفی داوطلبان در مرحله بررسی مدارک گرفته خواهد شد
– دارا بودن حداقل قد ۱۷۵ سانی متر
– الزام به گذراندن course۱۱۱ بعد از قبولی در آزمون
– داشتن BMI( بین ۵,۱۸ تا ۲۵ )الزامی است
سازمان هواپیمایی کشوری
– برای متقاضیان کلیه مشاغل، آمادگی جهت اعزام به ماموریتهای برون شهری جهت بررسی سوانح و حوداث احتمالی هواپیمایی ، ممیزی ، بازرسی و … الزامی است.
– در مشاغل کارشناس ارتباطات هواپیمایی، کارشناس الکترونیک هواپیمایی، کارشناس عملیات فرودگاهی و کارشناس مراقبت پرواز تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی است.
سازمان نقشه برداری کشور
– در مشاغل کارشناس نقشهبردار و ژئوماتیک (۱) ،(۲ )و (۳) داوطلبین دارای مدارک دکترا در رشتههای تحصیلی فیزیک دریا گرایش اقیانوس شناسی فیزیک توصیفی ، ژئو فیزیک گرایش گرانی سنجی ، مهندسی عمران گرایش مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی یا کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی سنجش از دور زمین شناختی ، علوم زمین گرایش سنجش از دور زمین شناختی، ژئوفیزیک گرایش گرانی سنجی ، کاداستر درنظام اطلاعاتی ثبت املاک ، اقیانوس شناسی فیزیکی مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های تحصیلی مهندسی نقشه برداری، مهندسی عمران گرایش نقشه برداری، مهندسی تکنولوژی نقشه برداری و یا مهندسی فناوری عمران – نقشهبرداری مجاز به ثبت نام در شغل فوق الذکر خواهند بود. وزارت دادگستری
– در شغل کارشناس امور قضایی و حقوقی متقاضیان میبایست دارای دانشنامه حقوق در مقطع کارشناسی باشند.
سازمان امور اراضی کشور (آزمون قراردادی)
– جذب نیرو برای مشاغل سازمان امور اراضی کشور، به صورت قرارداد کار معین میباشد.

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.