انتشار فراخوان آزمون بزرگ استخدامی صنعت پتروشیمی بعد از تعطیلات نوروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

«جعفر ربیعی» مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار «انرژی نیوز» درباره جزئیات برگزاری آزمون اولین آزمون استخدامی متمرکز صنایع پتروشیمی ایران در ماهشهر، گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به دنبال اعلام فراخوان برگزاری آزمون متمرکز استخدامی صنعت پتروشیمی در اسفندماه امسال بوده که فراخوان به اوایل سال 1398 موکول شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه علت تاخیر در انتشار فراخوان اعلام نیاز و جمع بندی بر روی نیاز نیروی انسانی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر بوده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی برخی از شرکت‌های پتروشیمی همچون بوعلی در اعلام لیست نیازها جلو هستند و برخی از شرکت‌های مقرر شد لیست اعلام نیاز را فروردین ماه امسال به هلدینگ خلیج فارس اعلام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون متمرکز استخدامی صنعت پتروشیمی برای تامین نیاز تمامی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس همچون بوعلی، بندرامام، تندگویان، کارون، فجر و … برگزار خواهد شد، یادآور شد: برگزاری این آزمون احتمالا با مشارکت دانشگاه امیرکبیر تهران و برخی از دانشگاه‌های محلی انجام می‌شود.

ربیعی همچنین با بیان اینکه در برگزاری این آزمون استخدامی تبعیض جنسیتی وجود ندارد و در تمامی رشته‌ها به استثنای رشته‌هایی همچون آتش‌نشانی و … که امکان حضور زنان وجود ندارد، زنان می‌توانند ثبت نام کنند، تاکید کرد: برخی رشته‌ها همچون آتش‌نشانی و … اصلا امکان حضور زنان وجود ندارد اما در سایر رشته‌ها مردان هیچ امتیازی نیست به زنان نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین در خصوص جذب مهندسان نفت در هلدینگ خلیج فارس، توضیح داد: با توجه به ورود هلدینگ به اجرای برخی از پروژه‌های بالادستی صنعت نفت همچون ساخت پالایشگاه گاز یادآوران (NGL3200)، طرح های NGL برای خاموش کردن مشعل‌های شرق کارون و … قطعا مهندسان نفت را جذب خواهیم کرد.

این مقام مسئول، افزود: با اجرای این پروژه و متانسب با پیشرفت ساخت به‌زودی فراخوان جذب مهندسان نفت در این طرح‌ها از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام می‌شود اما در مجتمع‌های پتروشیمی برنامه‌ای برای جذب مهندس نفت نداریم.
وی همچنین در خصوص تعداد افرادی که در قالب آزمون متمرکز استخدامی جذب خواهند شد هم خاطرنشان کرد: هنوز لیست اعلام نیز شرکت‌ها ارسال نشده اما قطعا در تمامی شرکت‌ها مطابق با نیاز آنها در این آزمون جذب انجام می‌شود که رقم دقیق اوایل سال آینده اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار