انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در دهه دوم خردادماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در دهه دوم خردادماه

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه تمام داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه 97 منتشر می شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.
انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در دهه دوم خردادماهبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد سال 97 گفت: تا 8 صبح امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه تعداد 291 هزار و 104 داوطلب کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کرده‌اند و داوطلبان می‌توانند تا فردا پنجم اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور از کارت خود پرینت تهیه کنند.
وی تشریح کرد: برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 در 6 گروه آموزشی و 132 کدرشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد 735 هزار و 743 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، 364 هزار و 478 نفر زن و 371 هزار و 265 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 49.54 درصد داوطلبان زن و 50.46 درصد داوطلبان مرد هستند.
گفتنی است آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 در 132 کدرشته و اولین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت 97 در 74 شهر و 177 حوزه امتحانی برگزار می‌شود. همچنین نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه تمام داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه 97 منتشر می شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار