انتقال دانشجویان علمی کاربردی دستگاههای دولتی به مراکز معین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به توقف پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی گفت: دانشجویان، مدارک و سوابق این مراکز به مراکز معین منتقل می‌شوند.

محسن محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اجرای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر واگذاری مراکز مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی گفت: مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌هایی دولتی تا پایان شهریور ۹۸ فرصت داشته و بعد از آن یا واگذار شده و یا تعطیل می شوند.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این مراکز از سال گذشته متوقف شده و تعداد دانشجویان آنها کاهش یافته و بعد از پایان فعالیت مراکز مذکور، دانشجویان، مدارک و سوابق این مراکز به مراکز معینی که تعیین شده، منتقل می‌شوند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: ۳۲۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تا پایان شهریور ماه امسال تعیین تکلیف و در صورت عدم انتقال به بخش غیردولتی، منحل می شوند.

به گزارش مهر، شورای عالی اداری کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که این مصوبه دو بند اساسی دارد. بند اول آن به مراکز علمی، پژوهشی و بند دوم نیز به مراکز علمی کاربردی اختصاص داده شده و این مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس بند ۱ این مصوبه، مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در بند ۲ مصوبه نیز تاکید شده، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۷ – ۹۸ به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار