انجام متمرکز تکمیل ظرفیت ارشد در سازمان سنجش مصوبه ستاد ملی کروناست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خدایی گفت: ادعای رئیس دانشگاه آزاد درباره تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی مغایر با قانون است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصرار این سازمان مبنی بر انجام متمرکز تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد در سازمان سنجش، گفت: اختلافی بین دانشگاه آزاد و سازمان سنجش آموزش کشور نیست. سازمان سنجش بر اساس وظایف خود عمل می‌کند و نگاه این سازمان به دانشگاه‌های مختلف یکسان است.

او ادامه داد: ادعای رئیس دانشگاه آزاد درباره تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی مصوبه جلسه ۳۶ ستاد ملی کرونا است که متأسفانه رئیس دانشگاه آزاد یا مصوبه را به دقت مطالعه نکرده یا اطلاعات کامل به ایشان داده نشده است، زیرا مبنای بحث، صحیح نیست.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه کل ادعای رئیس دانشگاه آزاد مغایر با قانون است، ادامه داد: طرف حساب دانشگاه آزاد سازمان سنجش و حتی شورای سنجش و پذیرش نیست، بلکه اصل مصوبه ستاد ملی کرونا است.

قانون برای نحوه تکمیل ظرفیت شفاف است

خدایی گفت: اصل مصوبه ستاد ملی کرونا به این صورت است که در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ به وزارت علوم اجازه داده شود تا بر اساس معدل و سوابق تحصیلی برای رشته محل‌هایی که ظرفیت آن‌ها تکمیل نشده است به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت گیرد، اما متأسفانه رئیس دانشگاه آزاد قسمت اول مصوبه یعنی تکمیل ظرفیت را قبول دارد، ولی قسمت دوم این مصوبه یعنی انجام شدن آن به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش را قبول ندارد. قانون برای نحوه تکمیل ظرفیت روشن و شفاف است.

او بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد تلاش کرده مصوبه ستاد کرونا را تغییر دهد که با توجه به ارجح بودن مصوبه ستاد ملی کرونا با وجود تلاش ایشان برای تغییر مصوبه شورای سنجش و پذیرش با این درخواست مخالف کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: از رئیس دانشگاه آزاد می‌خواهیم تا حل و فصل امور را از مجاری خودشان پیگیری کنند. نباید دانشگاه آزاد را با نظرات فراقانونی از ورودی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد محروم کرد و طبیعتا این سازمان آماده کمک و هم‌فکری به آن دانشگاه در چارچوب قانون است.

گفتنی است، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم روز دانشجو گفت: دانشگاه آزاد به صورت مصوب یک تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد دارد. اختلاف نظری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش وجود دارد که متأسفانه عده‌ای بنا دارند سنگربان کنکور باشند و با همه وجود آن را حفظ کنند، چرا که کنکور یک اقتصاد بسیار بزرگ کنار خود شکل داده است. متأسفانه این افراد بسنده نمی‌کنند و حتی در جایی که قانون اجازه می‌دهد تا به صورت ویژه دانشگاه آزاد دانشجو پذیرش کند، مداخله می‌کنند و می‌خواهند پذیرش دانشگاه را در دستان خود بگیرند.

طهرانچی ادامه داد: این رویکرد خلاف صریح مصوباتی است که این افراد خودشان در آن جلسات حضور داشتند. این اختلاف باعث شده تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد عقب بیفتد. در حالی که این موضوع یک ماه است که مصوب شده است. بنده تا به امروز سعی کردم در قالب نامه‌هایی اعتراض خود را بیان کنم تا دوستان به مصوبات و آنچه در جلسات رخ می‌دهد، پایبند باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار