اندیمشک به قطب صنعتی خوزستان تبدیل می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حسینی گفت: با ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر در اندیمشک، به زودی این شهرستان تبدیل به قطب صنعتی در خوزستان خواهد شد.
سید ناصر حسینی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برنامه ریزی‌های منظم، حمایت‌های مستمر و بسیار مطلوب و شایسته و نیز بذل توجه به مسائل صنعتی و تلاش‌های صورت گرفته در جهت مرتفع نمودن مشکلات کارگاه‌ها و شرکت‌ها از سوی حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان که از کارآفرینان صورت گرفته موجب احساس امنیت خاطر آن‌ها و پویایی شهرک‌های صنعتی شده که به نوبه خود با اشتغال‌زایی بیشتر زمینه صنعتی شدن این شهرستان در آینده نزدیک فراهم شده است.

او با اشاره به شروع هفته جهانی کارآفرینی که از ۱۷ لغایت ۲۳ آبان ماه سال ۱۴۰۰ است، افزود: برنامه‌های بسیاری با هدف حمایت از جامعه کارآفرینان اندیمشک و آشنایی سایر شهروندان با کارآفرینی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از افراد علاقمند و با انگیزه وجود دارند که در مسیر راه اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال دچار تردید هستند، اظهار داشت: بی شک می‌توان با برگزاری برنامه‌های متنوع نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی اساتید توانمند در سطح اندیمشک آن‌ها را به راه اندازی کسب و کار تشویق نمود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک ادامه داد: در هفته جهانی کارآفرینی، با همکاری اداره آموزش و پرورش اندیمشک، از دانش آموزان دبیرستانی مستعد که دارای علاقه و توانمندی در زمینه فنی و حرفه‌ای هستند دعوت شده است تا از کارگاه‌ها و مراکز کار آفرینی در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید نموده و ضمن دیدار با کارآفرینان موفق، به سوی حوزه کارآفرینی ترغیب شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی با هدف آشنایی شهروندان با کارآفرینی و ترغیب عامه مردم درباره کسب و کار و کارآفرینی و نیز آگاه سازی مردم از این موضوع حائز اهمیت در نظر گرفته شده است که استخدام‌های دولتی تنها راه داشتن شغل نبوده و افراد قادرند با تکیه بر توانمندی‌هایی که کسب کرده اند برای خود و دیگران اشتغال زایی نمایند.

او گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه فرهنگی مجازی با موضوع کارآفرینی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی از تولیدات کارآفرینان، برگزاری وبینار آموزشی تجارت و کسب و کار‌های بین المللی، نشست بررسی مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران، بازدید و‌دیدار با کارآفرینان موفق و … اشاره نمود.

حسینی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری به منظور پیگیری جدی مشکلات کارآفرینان بنیان نهاده شده است و یکی از مهم‌ترین مشکلات کارآفرینان نداشتن سرمایه اولیه و مکفی برای شروع به کار بوده که در امسال و به منظور رفع این معضل، بیش از ۵۰ طرح کوچک و متوسط و بیش از ۴۰ طرح اشتغال خانگی در شورای اشتغال شهرستان مصوب شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار