اهمیت تسهیلات اشتغالی برای بنگاه های خرد و کوچک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اهمیت تسهیلات اشتغالی برای بنگاه های خرد و کوچک

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه دغدغه اثربخشی تسهیلات در حوزه اشتغال را داریم گفت: نظام تأمین مالی متناسب با ظرفیت بنگاه‌های خرد نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سمینار آموزشی تأمین مالی بنگاه‌های خرد و کوچک گفت : تاکنون بخش زیادی از اشتغال کشور مبتنی برظرفیت بنگاه های خرد و کوچک بوده است اما نظام تأمین مالی متناسب با این نوع از بنگاه ها نبوده و نیست .

وی با بیان اینکه نقش وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی به عنوان هماهنگ کننده سیاست های اشتغال ،اتصال نگاه و روش مندی بخش واقعی اقتصاد و نظام بانکی است افزود: بهترین حوزه برای ورود به کار معرفی مکانیزم های تأمین مالی است که باید دراین بخش از سطوح ساده تر کار را آغاز وبه سمت مسائل پیچیده تر حرکت کنیم .

وی اثربخشی تسهیلات در حوزه اشتغال را از دغدغه های اصلی محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی دانست و گفت:این سمینارهمچنین آغازهمکاری بین دستگاه های مختلف مرتبط با بخش واقعی اقتصاد و سیستم تامین مالی کشوراست و به دنبال ایجاد ادبیات مشترک و راهگشایی برای ادامه این نوع همکارها و پیاده سازی تامین مالی هستیم .

منصوری تاکید کرد: معتقدیم خود تسهیلات به صورت صرف منجر به ایجاد اشتغال نمی شود در صورتی که کمک کنیم کسب و کاری صورت بگیرد و زنجیره تکمیل شود، احتمال اینکه وام به هدف بنشیند بیشتر خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار