اولویت رضا عطاران چیست؟

دسته ها: اخبار

امروز 20 اردیبهشت مصادف با سالروز تولد رضا عطاران است که این روزها به عنوان یکی از گران‌ترین و پولسازترین بازیگران سینمای ایران مشغول به کار است و تجربه‌های کارگردانی‌اش نیز با استقبال خوبی همراه بوده است.

عطاران را شاید بتوان پرپیشنهادترین بازیگر سینمای ایران در این روزها دانست، بازیگری که قریب به اتفاق فیلم‌هایش با استقبال مخاطبان همراه شده است. او همچنین کارگردانی است که آثار تلویزیونی‌اش با گذشت سالها از ساخت آنها، همچنان در حال بازپخش است و مخاطبان زیادی دارد.

این بازیگر با بیان اینکه اولویتش در کار هنری بازیگری است و آن را بیشتر از کارگردانی دوست دارد گفته بود: پیشنهادات بسیار زیاد است اما متن‌ها شبیه به کارهای قبلی‌ام است و در این دو سه سال اخیر، انتخاب خیلی سخت شده است. سعی می‌کنم همه جوانب را در نظر بگیرم. کمدی بودن یا جدی بودن تفاوتی نمی‌کند بیشتر به این فکر می‌کنم کار خوب باشد. البته تماشاگر کار جدی از من نمی‌خواهد و برای خودم هم طنز در اولویت است اما اگر کار جدی خوبی باشد، قبول می‌کنم.

عبدالرضا کاهانی که فیلم «استراحت مطلق» را با بازی عطاران در حال اکران دارد درباره این بازیگر گفته بود: از کار کردن با رضا خسته نمی‌شوم. جدا از اینکه بازیگر خوبی است، شخصیتی بزرگوار و دوست‌داشتنی دارد. با او می‌شود فیلم‌های زیادی کار کرد و باز هم لذت برد. اصرار داشت اسمش در تیتراژ فیلم اول نخورد. فکر کردم شوخی می‌کند. اما دیدم واقعا اصرار دارد. می‌گفت من نقش اول فیلم نیستم. در جامعه و سینمای ما که همه می‌خواهند به هر طریقی دیده شوند، این اتفاق خیلی عجیب است. خود من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. رضا عطاران بی‌خودی مهم نیست و رفتارش آموزنده است. پس وظیفه دارم کار ارزشمند او را بیان کنم، حتی اگر خودش دوست نداشته باشد.

عطاران در آخرین تجربه بازیگری اش مقابل دوربین فیلم «من سالوادورنیستم» منوچهر هادی رفته و نقش یک ایرانی را در برزیل بازی کرده که کارش ذبح اسلامی برای رستوران‌هاست. او توسط دختری برزیلی با شخصی به نام سالوادور اشتباه گرفته می‌شود و این آغاز ماجراست.

«هوو»، «تیغ‌زن»، «قرنطینه»، «خروس جنگی»، «توفیق اجباری»، «تسویه حساب»، «هفت و پنج دقیقه آقای هفت رنگ»، «نیش زنبور»، «بعد از ظهر سگی سگی»، «ورود آقایان ممنوع»، «اخلاقتو خوب کن»،«اسب حیوان نجیبی است»، «خوابم می‌آد»، «بی‌خود و بی‌جهت»، «چه خوبه که برگشتی»، «دهلیز»، «رد کارپت»، «طبقه حساس» و «کلاشینکف» از جمله آثار سینمایی رضا عطاران هستند. (ایسنا)

اخبار