ایجاد اشتغال با احداث نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی چذابه

دسته ها: اخبار استان اخبار

ایجاد اشتغال با احداث نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی چذابه

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان و هویزه احداث نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی را راهکاری برای ایجاد اشتغال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز شنبه 15 دی ماه نشستی با حضور حبیب عفری، سرپرست بخشداری بستان، احسان نونژاد، سرپرست پایانه مرزی چذابه و علی عبیاوی، سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان و هویزه در بخشداری بستان برگزار شد و درخصوص جانمایی محلی برای احداث نمایشگاه صنایع دستی و صادرات در پایانه مرزی چذابه تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

علی عبیاوی، سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان و هویزه با برشمردن جاذبه های متنوع فرهنگی و گردشگری از جمله؛ یادمان های شهدای چذابه، دهلاویه، طلائیه، طبیعت زیبای ام الدبس و نبعه، تالاب زیبای هورالعظیم، تپه های ماسه ای صگور، سیاه چادر عربی و مضیف سنتی گفت: شهرستان دشت آزادگان و هویزه ظرفیت گردشگری و صنایع دستی بسیار زیادی دارند که می توان با حمایت و معرفی آن ها زمینه اشتغال برای جوانان فعال در این عرصه را فراهم نمود.

وی احداث نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در پایانه مرزی چذابه را در جهت صادرات صنایع دستی سراسر کشور بسیار تاثیر گذار دانست و همت و تلاش مسئولان را در زمینه جانمایی محلی در پایانه مرزی چذابه به منظور احداث این نمایشگاه خواستار شد.

در این نشست حبیب عفری، سرپرست بخشداری بستان با بیان مطالبی در خصوص ضرورت توجه به صنایع دستی و گردشگری و استفاده از ظرفیت آن جهت ایجاد اشتغال پرداخت و با توجه به اعتبار مصوب برای احداث نمایشگاه صنایع دستی در پایانه مرزی چذابه از محل اعتبارات ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی و تملک دارایی نفت در سال ۹۷ خواستار همکاری و پیگیری تمامی ادارات ذیربط جهت جذب اعتبار و احداث این نمایشگاه در پایانه مرزی چذابه که تاثیر به سزایی در ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از صنایع دستی دارد، شد.

در ادامه احسان نونژاد، سرپرست پایانه مرزی چذابه با بیان گزارشی مختصر از فعالیت این پایانه مرزی چذابه و ظرفیت های موجود در آن آمادگی خود را به منظور هرگونه همکاری در راستای احداث نمایشگاه صنایع دستی در این پایانه اعلام کرد.

اخبار استان اخبار