ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار تن در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار تن در خوزستان

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به این که امسال در مجموع برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ تن در استان شغل ایجاد شده است، گفت: از مجموع ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغی به بانک‌ها برای تسهیلات مشاغل خانگی، حدود ۳.۵ میلیارد هنوز باقی‌مانده است.
به گزارش ایسنا منطقه خوزستان، سیدنور محمدپور در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در خصوص اعتبارات ابلاغی در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: کل اعتبارات ابلاغی سال گذشته، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک ملی، ۶ میلیارد تومان به بانک صادرات و سه میلیارد تومان نیز به بانک ملت اختصاص یافته است.
وی افزود: تمام اعتبارات ابلاغی بانک ملی جذب شده است. بانک ملت از اعتبارات ابلاغی خود سه میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان یعنی حدود ۶۵ درصد و بانک صادرات نیز ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان یعنی ۷۱ درصد از اعتبارات ابلاغی خود جذب کرده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در مجموع از اعتبارات ابلاغی، ۱۱ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان جذب سهمیه برای حدود ۲ هزار و ۶۲۶ تن انجام شده و در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغی هنوز باقی مانده است.
محمدپور تصریح کرد: از بانک‌های عامل می‌خواهیم که اطلاعات خود را در سامانه مشاغل خانگی وارد کنند تا بتوانیم راستی‌آزمایی لازم را انجام دهیم و به مسئولان ذی‌ربط گزارش دهیم.
وی در خصوص وضعیت سامانه رصد، گفت: تعهد دستگاه‌ها در سامانه رصد، ایجاد شغل برای ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که حدود ۱۲۲ درصد تعهد دستگاه‌ها در زمینه اشتغال محقق شده است؛ یعنی بر اساس سامانه رصد برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر شغل ایجاد شده ‌است. از ۲۲ دستگاه اجرایی که در سامانه حضور دارند، حدود ۱۷ دستگاه بیش از ۱۰۰ درصد از تعهدات خود را محقق کرده‌اند و چهار دستگاه دیگر نیز کمتر از ۵۰ درصد از تعهدات خود را عملی کرده‌اند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به دستور استاندار مبنی بر مشارکت دیگر دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال‌زایی در استان، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک جلسه برگزار شود تا علاوه بر تشویق دستگاه‌ها، آن‌ها بتوانند تعهدات جدید خود را اعلام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار