ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی برای کمک به معلولان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی برای کمک به معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در جهت ایجاد اشتغال پایدار، صندوق فرصت‌های شغلی در جهت رفع دغدغه‌های این افراد ایجاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس،انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز جهانی عصای سفیدان، گفت:روز جهانی عصای سفید، سمبل استقلال و ایمنی 300میلیون تن از آحاد جامعه بشری‌ست که با محدودیت و اختلال در حس بینایی خود روبه‌رو هستند.
وی ادامه داد: قطعاً بهروزی شهروندان نابینا و کم‌بینای کشور علاوه بر افزایش وحدت تلاش‌های همسوی سازمان بهزیستی و تشکل‌های مردم‌نهاد نابینایان و کم‌بینایان، مستلزم شکل‌گیری درک ملی از توانمندی‌های این گروه اثرگذار و هموار کردن مسیر بالندگی نابینایان و کم‌بینایان در سایه مشارکت همه جانبه تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی منطبق با مفاد کنوانسیون جهانی حقوق افراد معلول، لایحه حمایت از حقوق معلولان است.
محسنی بندپی گفت: تنبلی چشم یکی از عوامل کم‌بینایی و نابینایی در افراد زیر ۲۰ سال است که بهزیستی در زمینه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم، موفق به پوشش ۸۰ درصدی شده است.
وی گفت: بهزیستی در دولت تدبیر و امید با استفاده از فن‌آوری‌های نوین علمی در برنامه‌ریزی خود استراتژی‌های پیشگیری، ارتقاء بخشیدن کیفیت خدمات، همکاری و تبادل‌نظر با تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها را دستور کار دارد.
محسنی بندپی افزود: پس از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در جهت ایجاد اشتغال پایدار افراد تحت پوشش بهزیستی، صندوق فرصت‌های شغلی در جهت رفع دغدغه‌های توانخواهان ایجاد خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار