ایجاد فرصت شغلی توسط آموزش و پرورش خوزستان الگویی برای برقراری عدالت اجتماعی است/ جذب نیروهای حق التدریس توسط نمایندگان پیگیری می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

ایجاد فرصت شغلی توسط آموزش و پرورش خوزستان الگویی برای برقراری عدالت اجتماعی است/ جذب نیروهای حق التدریس توسط نمایندگان پیگیری می شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد 4 هزار و 200 فرصت شغلی توسط آموزش و پرورش خوزستان که با جذب نیروهای حق التدریس تحقق پیدا کرد، الگویی برای برقراری عدالت اجتماعی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، جلیل مختار صبح امروز شنبه 28 بهمن ماه 96 در گفت و گوی اختصاصی با استودیو آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان با به کار گیری نیروهای حق التدریس ، موفق شد برای 4 هزار و 200 خانوار شغل ایجاد کند که این یک الگو برای تحقق عدالت اجتماعی محسوب می شود.

مختار گفت: آموزش و پرورش مهمترین زیر ساخت کشور است و یکی از شاخص ترین مولفه های توسعه در یک جامعه به شمار می آید.

وی با اشاره به دو زبانه بودن دانش آموزان خوزستانی و ابتکار آموزش و پرورش خوزستان در اجباری کردن دوره پیش دبستانی در این استان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح که به مدت دو سال است به عنوان یکی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش خوزستان به صورت جدی در خوزستان پیگیری می شود، سبب برقراری عدالت آموزشی در این استان شده است و نقش مهمی در آماده کردن نوآموزان دوزبانه ما برای ورود به پایه اول دبستان دارد و سبب شده است تا دانش آموزانی که این دوره را سپری کرده اند، از آمادگی لازم برای فراگیری آموزش های دوره دبستان برخوردار باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی جذب مربیان پیش دبستانی در خوزستان برای بهبود زیر ساخت های آموزشی در این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باید توسط نمایندگان مجلس نیز مورد پیگیری قرار گیرد تا با افزایش جذب نیروهای لازم برای حضور در کلاس های پیش دبستانی، امکان گسترش بیشتر این کلاس ها در استان فراهم شود.

وی همچنین جذب 4 هزار و 200 نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش خوزستان را گام مهمی در جهت رفع معضل کمبود معلم در استان برشمرد و پیگیری مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این خصوص را شایسته تقدیر دانست و گفت: اگر بخواهیم تنگناهای موجود در آموزش و پرورش برطرف شود باید جذب نیروهای جدید توسط آموزش و پرورش خوزستان را مورد حمایت قرار دهیم. در عین حال لازم است تا نیروهای تازه استخدام نیز برای افزایش کیفیت تدریس و فراگیری فنون و شاخص های تدریس تحت آموزش های ضمن خدمت قرار گیرند.

مختار با تاکید بر اینکه سال آینده نیز باید تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش خوزستان مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد، گفت: مجمع نمایندگان استان خوزستان با تمام وجود از آموزش و پرورش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی حمایت می کنند.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان به همراه سایر نمایندگان مجلس تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس را پیگیری می کنند تا استخدام این نیروها که از تجربه تدریس برخوردار هستند در اولویت آموزش و پرورش قرار بگیرد که می تواند به عنوان یک شاخص تشویقی برای نیروهای حق التدریس به شمار آید.

مختار رایگان شدن هزینه برق، آب و گاز در مدارس را یکی از مهمترین قدم های نمایندگان برای حمایت از آموزش و پرورش دانست و گفت: در مجلس تلاش های زیادی برای افزایش سرانه مدارس انجام شده است همچنین در شهرستان آبادان با توجه به حمایت منطقه آزاد اروند در حوزه نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس آبادان حرکت های خوبی انجام شد.

نماینده مردم آبادان خاطر نشان کرد: مقدمات اولیه احداث دانشگاه فرهنگیان در شهرستان آبادان نیز انجام شده است و مقرر شد تا در جلسه هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان محل مناسبی به این کار اختصاص داده شود تا توسط این دانشگاه خدمات آموزشی مناسبی به شهرهای جنوبی استان خوزستان ارائه شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار